מלחמה בעזה: ברקע המשבר ההומניטארי והלחימה הנמשכת ברצועת עזה, הגיע היום (שבת) מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש למעבר רפיח, בצדו המצרי, ואמר כי "הגיע הזמן שישראל תיתן התחייבות שלא תגביל את חלוקת הסיוע ההומניטארי ברצועת עזה. מצד אחד של הגדר יש משאיות סיוע חסומות - ומצדה השני רעב כבד".

האו"ם טען כי לא מספיק סיוע מועבר לעזה - בישראל השיבו בתגובה שהביכה אותם מאוד
2 מיליון מאפים, 218 אלף טון מזון: מכה אנושה לתעמולה של חמאס נגד ישראל

גוטרש חזר על קריאתו להפסקת אש ברצועה ולשחרור החטופים, והוסיף: "נמשיך לעבוד עם מצרים כדי לספק הזרמה שוטפת של סיוע הומניטארי לתושבי הרצועה. פעילות צה"ל ברפיח תהווה קסטרופה הומניטארית".

שר החוץ ישראל כ"ץ תקף את הצהרתו של גוטרש והטיח בו האשמות קשות: "גוטרש מאשים את ישראל במצב ההומניטארי ברצועה, מבלי לגנות את חמאס-דאעש, את אונר"א ששיתפה פעולה עם מחבלים או לקרוא לשחרור חסר תנאים של החטופים". הוא הוסיף: "תחת מנהיגותו של גוטרש הפך האו"ם לגוף אנטישמי, אנטי-ישראלי שמהווה חממת גידול לטרור".

פלסטינים נושאים שקי קמח ממשאית סיוע הומניטארי (צילום: רויטרס)
פלסטינים נושאים שקי קמח ממשאית סיוע הומניטארי (צילום: רויטרס)

מוקדם יותר היום, פרסם מתאם פעולות הממשלה בשטחים תיעוד של משאיות סיוע שמיועדות לתושבי עזה וטען: "הסיוע הזה כולו הצטבר ומחכה לאונר"א ולארגוני סיוע אחרים של האום להפיץ אותו. זה שווה ערך למאות משאיות סיוע - שאינן מחולקות לאזרחים עזה. אנחנו נשארים מחויבים להעברת הסיוע לעזה".

עוד לטענת המתפ"ש, מאז תחילת המלחמה, ישראל אפשרה כניסה של יותר מ-17,400 משאיות סיוע לרצועת עזה, שכוללות יותר מ-10,300 משאיות ובתוכן יותר מ-218 אלף טון מזון.