בראיון שנתן היום (רביעי) שר החוץ ישראל כ"ץ בתכנית הבוקר של אודי סגל וענת דוידוב, הוא דיבר על היחסים של ישראל עם ארה"ב וטען: "לא להטיל וטו - זה דבר שמבחינתי לא היה תקין. יש כאן וויכוח שאני חושב שכולנו יודעים שאנחנו צריכים להשמיד את חמאס ברפיח, כל העם מאוחד סביב הצורך להיכנס לרפיח. בעניין הזה יש לנו ויכוח עם ארה"ב בגלל האילוצים שלה. אנחנו ננהל אותו, נשאר בני ברית. אף אחד לא מחפש להתקוטט. התפקיד שלי לשמר את הלגיטימציה. המלחמה היא של כל המערב נגד האסלאם הקיצוני, לא האסלאם".

זאת ועוד, התייחס לחוסן הישראלי תחת הקשר הסיוע ההומניטרי ואמירתו של נשיא קולומביה מאמש: "העמדה שלי ברורה, אני לא יוזם ניתוק יחסים עם אף אחד. נשיא קולומביה מאיים עלינו שאם אנחנו נמשיך להגן על עצמנו ולפעול בעזה, אז אני אומר לו 'אל תאיים עלינו'. אנחנו לא נכנע לשום לחץ".

על המצב הרגיש בצפון אמר כי "אין ספק שהמצב בצפון מאתגר. בגלל חילופי הירי והפגיעות, קבענו יעד ברור שלא נחזיר את תושבי הצפון בטרם יהיה ביטחון בצפון, וכדי שיהיה ביטחון חיזבאללה חייב לסגת מעבר לליטני. זה לא יהיה שנתיים. אנחנו עוסקים כאן בדיני נפשות, אנחנו פועלים, מפעילים לחץ דיפלומטי".

כשנשאל האם קיימת תכנית מגובשת בנושא המצב בדרום ובצפון, הגיב: "יש לנו תוכנית מדויקת שמותנת באפשרות של אותם מנופים של ארה"ב, שיישאו תוצאות דיפלומטיות. החלטה 1701 - זו אפשרות שאנחנו מעדיפים".