אייל נווה, מייסד שותף של ארגון אחים לנשק, שהיה ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, השתתף בפאנל מיוחד,  בווועידה הכלכלית של מעריב ואתר וואלה! במלון קרלטון ת"א, שדן באתגרי העתיד של המדינה, עם דגש על אזור הדרום.

נווה עלה לשוחח בפאנל לאחר שהשתתפו בכנס לפניו שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר התשתיות אלי כהן ושר החקלאות אבי דיכטר. "אלה האנשים שממשיכים את אי העשייה", אמר נווה, "ארה"ב לא הייתה לצידנו באו"ם כי מרחנו, שיקרנו ולא עמדנו בהבטחות. הם לא בונים את העתיד ולא מסתכלים קדימה, אין חוק גיוס לשלב 60 אלף חרדים שיכולים להיכנס לצבא, כי לא מתכננים בישראל.  זו אותה תרבות פרטאץ', כמו שהייתה לפני ה7- באוקטובר, פשוט לא עושים שום דבר, לא ננצח ככה ביחד. 

"הצבא מבולבל כי הוא לא מקבל הנחיות מהדרג המדיני", הוא הוסיף,  "אין פה תוכניות אמיתיות. הגיע הזמן שהפוליטיקאים יעבדו בשביל העם, והם לא עושים את זה".

נווה דיבר על שיתוף הפעולה בין אנשי הארגון ותושבי הדרום המפונים, חלקם הגדול היו לפחות מצביעי הקואליציה, לאחר ימי המתקפה של חמאס. "כרגע פיצלנו את עולמנו לשתי זרועות, אחת מהן היא החמ"ל האזרחי, שימשיך לפעול לשיקום הצמיחה הכלכלית וחינוך כדי לבנות חברת מופת בישראל. אנו נמצאים היום ביישובים כמו שדרות ונתיבות, שינינו את השפה והדרך, נפגשים עם כולם והופכים כל אבן כדי למצוא פשרות אמיתיות. אנחנו חילצנו 3,000 משפחות בדרום בזמן שהמדינה לא עמדה באירוע, כל אחת מהן קיבלה טיפול פסיכולוגי ומקום לגור, ונמשיך להיות במקום הזה. הצד השני שלנו הוא המחאה, האנשים האלה בשלטון לא עובדים בגלל צרכים פוליטיים ואנחנו נמשיך להתנגד".