מוטי אלמוז, דובר צה"ל וראש אכ"א לשעבר, התראיין היום (רביעי) ב-103FM, והביע את דעתו בנוגע לסוגית גיוס החרדים, זאת על רקע סערת חוק הגיוס. "הטעות היא חוסר הרצון להתעסק עם זה. המדינה לא באמת רוצה את זה", טען. 

רדואן וקבוצת טרור נוספת: כך נמנע פיגוע חדירה לתוך שטח ישראל
לאחר הפיגוע הקשה במוסקבה: רוסיה בתקיפה חריגה באוקראינה

לטענתו, דווקא פעולה מצד הנוער בציבור הציוני דתי יהיה זה שיביא לפיתרון המחלוקת: "לדעתי הדיון הזה מוקדם ב-5 שנים, הנוער הציוני דתי והממלכתי במדינת ישראל שהפתיע בנכונות שלו במלחמה האחרונה, כשהם יגידו שהם לא משתבצים אם בני הישיבות לא מתגייסים והם מוכנים שייקחו אותם לבית הסוהר, כשזה בלתי אפשרי כי אין לנו 5,000 מקומות כליאה. רק אז יתחיל הדיון האמיתי".

"כל עוד מדברים על מכסות אנחנו עומדים באותו מקום, כל עוד חושבים שהדיון הוא תיאורטי ומתעלמים מהנתונים הדמוגרפים כנראה שהאלונקה לא מספיק כבדה, כשהאלונקה תכאב בכתפיים הציבור ידבר אחרת", הוסיף. 

חיסול מחבל שתצפת על כוחות צה״ל וחוסל על ידי כלי טיס בעזה (צילום :דובר צה"ל)

אתה היית ראש אכ"א, מי כמוך יודע שחסרים לצה"ל 7,000 לוחמים, חוץ ממרי אזרחי של מלש"בים אי אפשר לגייס את בני הישיבות? 
"חד משמעית לא. הם לא מקשיבים. שנים אומרים להם להתגייס, בפועל אם אתה מביא את אותו פיתרון במשך 76 שנה הסיכוי שלך להצליח הוא נמוך, זה צריך לבוא ממקום אחר, צריך לאלץ אותם לצאת לעבוד, כשלא תהיה להם ברירה הם ילכו לצבא".

כמו כן, נשאל אלמוז בנוגע לדור הלוחמים הנוכחי במלחמה: "הנוער הזה הוא נוער מאוד מבלבל, אנחנו עושים הקשר בין טיקטוק ופלאפון לרדידות וזה בדיוק הפוך, הם בטיקטוק כי משעמם להם בבית הספר, צריך שיעניינו אותם בבתי הספר, הנוער הזה מחפש משמעות וצדק".

סייע בהכנת הכתבה: אליעזר בן יהודה