ישי כהן, העורך הפוליטי של אתר כיכר השבת, התראיין היום ברדיו 103FM בנוגע לאמירת ראש ישיבת פורת יוסף, הרב משה צדקה, כי "גם מי שלא לומד תורה – שלא יתגייס" ולגבי המשך השתלשלות האירועים הפוליטיים בעקבות מתווה הגיוס.

כהן ניסה להסביר: "הרב הוא מהמנהיגים הבולטים בש"ס, שמשפיעים בעיקר בנושא חוק הגיוס, אם חשבתי שנראה גיוס של חרדים שלא לומדים אז להפך, הם מתנגדים לגיוס חרדים גם כאלו שלא לומדים. זה לא רק הרב צדקה, מדובר בעוד רבנים ספרדים".

גם פטור מגיוס וגם ממשלה: האסטרטגיה החדשה של המפלגות החרדיות

הוא מעריך כי רוב מצביעי ש"ס לא מתגייסים לצה"ל: "ההערכה היא שיש בש"ס ארבעה מנדטים של לא חרדים והם אלו שמתגייסים, והדיון הוא על שישה-שבעה המנדטים האחרים של ש"ס, ה'בייס' האמיתי שלהם".

חה''כ משה ארבל ויו''ר ש''ס, אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חה''כ משה ארבל ויו''ר ש''ס, אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לגבי המשך ההליכים הפוליטיים בנוגע לגיוס הוא מספר כי "גורם בכיר בסיעות החרדיות אמר לי שהם מעולם לא היו במשבר כה דרמטי לגבי סוגיית הגיוס כשאין לאף אחד פתרון, יכול להיות שכבר ביום הראשון הקרוב בג"ץ יפסוק לעצור את תקציבי הישיבות והכוללים ואז מה יעשו הסיעות החרדיות?"

כהן המשיך לנתח את המצב וסיכם: "בכירים בסיעות החרדיות טוענים שאין סיכוי לחוקק חוק שיתגבר על בג"ץ והם מעריכים שאם יעצרו את התקציבים היחסים שלהם עם נתניהו בממשלה הנוכחית הולכים לפיצוץ אל-חזור, השאלה היא האם זה יקרה עכשיו או בעוד חודש-חודשיים".