שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליטו לקדם את יוזמת צה״ל ופורום משפחות הקבע, להקמת קרן סיוע למשרתי קבע ששירתו במלחמת "חרבות ברזל" בגין נזקים כלכליים שנגרמו לבני משפחתם עקב שירותם בלחימה.

הקרן תסייע למשפחות במקרים שונים, בין היתר אובדן או פגיעה בהכנסת בן/בת הזוג בשל הארכת חל"ד, יציאה לחל"ת, הארכת אבטלה, שינוי היקף המשרה ועוד, הנובעים משירות הקבע של בן/בת הזוג וכן עבור הוצאות חריגות בכלכלת הבית כדוגמת טיפולים פסיכולוגיים לבני משפחה מדרגה ראשונה, החזרים לטיפולים רגשיים לילדים ותשלומים עבור טיפול לילדים בעלי צרכים מיוחדים. הקרן תוקם ביוזמת בהמשך צה״ל ובהתאם  להנחיית הרמטכ״ל לחיזוק חוסן המשרתים בצה"ל ובכלל זה אנשי הקבע ומשפחותיהם.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ויו"ר סיעת המחנה הממלכתי ח"כ פנינה תמנו שטה: "אני שמחה שלאחר מאבק ממושך של הוועדה לקידום מעמד האישה בשיתוף נשות אנשי הקבע, משרד הביטחון והאוצר סוף סוף מעניקים את המעטפת הנדרשת לנשות ומשפחות אנשי הקבע, המגויסים בעורף ובחזית לניצחון צה"ל בלחימה". 

"נשות אנשי הקבע הן גיבורות אמיתיות שבמשך חצי שנה מתמודדות לבד עם כל צרכי משקי הבית, אובדן הכנסה, ואתגרים רגשיים של הילדים מתוך תחושת שליחות ואהבת ישראל", הוסיפה, "החובה שלנו כמדינה זה לתת להם מעטפת נדרשת ורחבה כדי שהמשפחות לא יגיעו למצוקות בשל ההיעדרות של בן או בת הזוג הממושכת בשל מלחמת חרבות ברזל".