ברקע המלחמה והמצוקה בצה"ל, בשבועות האחרונים צפה מחדש סערת חוק הגיוס, שצפויה לתת פטור גורף לחרדים משירות צבאי. בשבוע שעבר פסק בג"ץ כי החל מהיום (שני) יופסק תקצוב הישיבות שתלמידיהן אינם מתגייסים.

דיל עם הערבים והאולטימטום לנתניהו: החרדים מסתערים על חוק גיוס מחודש
בצה"ל נערכים לגיוס חרדים: "אנחנו על הקצה, חייבים אותם"

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, התקומם בשיחה עם מעריב על הפסיקה ואמר כי "מדובר בצו שערורייתי שנכתב בעידוד היועצת המשפטית לממשלה".

וידר התייחס ל"צביעות" לשיטתו במהלכים לגיוס חרדים: "פסיקה אוטופית וילדותית כזאת לא תשנה סדרי עולם באבחת מקלדת, גם לא אם היא תהייה מלאה במילים מפוצצות וחסרי כל משמעות אמיתית, כמו שוויון", אמר. "וכי מה שוויוני בין חייל המשרת בגל"צ, במחנה, או אפילו טבח בקריה, או אף חייל צעיר המוכשר להיות טייס ומשרתו ומשכורתו הגבוהה תובטח לשארית חייו - לבין חייל המסכן את חייו בטרשי עזה המקוללים או מול חיזבאללה בצפון?".

"הפסיקה מבטאת את הסטנדרט הכפול ביחס לערביי ישראל, שעליהם מגן בג"ץ בכל הזדמנות ואין כל ספק כי לא ידרוש את גיוסם או יעצור אף לא שקל אחד למוסדות בהם מתחנכים או פעילים בני האוכלוסייה הערבית שאינה משרתת".

וידר התקומם על הנזק שנעשה, לדבריו, למתונים בחברה החרדית שמקדמים השתלבות בחברה הישראלית. "נגרם נזק אדיר לכוחות כמוני וכמו חבריי, שמקדמים בכל כוחם דמוקרטיה בחברה החרדית, שנאבקים בסיאוב ובריקבון העסקני שפוגע בחברה החרדית, שמעודדים את הצעירות והצעירים החרדים להתחבר לישראליות, לאהוב את המדינה ולרצות ולפעול למען הצלחתה ושגשוגה, שמעודדים יציאה לשוק העבודה, לרכוש מקצוע וללמוד באקדמיה. 

מחאה על חוק הגיוס: עימותים בין ''אחים לנשק'' לחרדים במאה שערים (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
מחאה על חוק הגיוס: עימותים בין ''אחים לנשק'' לחרדים במאה שערים (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

"את הכוחות במגזר החרדי שמעודדים הקמת מוסדות ממלכתי חרדי בהם יש לימודי מקצוע ללא אפליה לצד לימודי תורה, שהמחזורים שילמדו בהם - סיכויי הגיוס בהם יהיו בפער אדיר על פני הקיים במגזר, כך גם בניהם של הלומדים באקדמיה".

הוא סיכם: "אבן שזרק טיפש אחד לא יצליחו להוציא מאה חכמים, ההחלטה של בג"ץ ואולי אף זו שהוא יקבל בקרוב בנושא הגיוס מחזקת את הגורמים הכי קיצוניים בחברה החרדית שזועקים בקריאות שמחה 'הנה, אמרנו לכם'.

"הדרך הזו לא תוביל לגיוס אף לא של חרדי אחד, היא תסיג אחורנית שינויים רבים שכבר החלו בחברה החרדית, אבל דבר אחד היא כן תשיג - תקדם את פירוק ממשלת הימין, לשמחתם של מפלגות השמאל ועסקני המפלגות החרדיות, שחלקם הצהירו שוב ושוב מי במעשים ומי במילים כי הם אנשי שמאל. ואולי, אולי בכלל זו המטרה מלכתחילה של נתינת הצו".