המגעים לעסקת חטופים: מלשכת ראש הממשלה נמסר משלחת המו"מ של המוסד, השב"כ וצה"ל תשוב היום (שלישי) אחר הצהריים מקהיר, בסיומו של סבב שיחות אינטנסיבי נוסף. במסגרת השיחות, בתיווכה המועיל של מצרים, גיבשו המתווכות הצעה עדכנית להתייחסות חמאס. ישראל מצפה מהמתווכות לפעול ביתר שאת מול חמאס לקידום המשא ומתן לטובת עסקה. 

משפחות החטופים בהתקפה חסרת תקדים נגד נתניהו: "מונע בכוונה עסקה"
הלחץ על בן גביר: הדרישה החריגה של חמאס למשא ומתן לשחרור חטופים | פרסום ראשון

כזכור, במהלך הדיון שנערך לאחרונה בקבינט לגבי המגעים לעסקה ודרישות חמאס, ובהן בין היתר - החזרת התושבים העזתים לצפון הרצועה, שר הביטחון יואב גלנט אמר כי ניתן לאפשר חזרה של נשים וילדים, ללא גברים. לדבריו, ניתן לאשר זאת רק בתנאי של בידוק צה"לי של כל החוזרים. זאת ועוד, בדיון התברר כי מלבד גדי איזנקוט, אף אחד מחברי הקבינט לא תומך בנסיגת צה"ל מהמסדרון החוצה את הרצועה בין צפון ודרום.

דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)
דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)

בינתיים, חמאס דורש את החזרת התושבים העזתים לצפון הרצועה, ללא יוצא מן הכלל. חוסאם בדראן, חבר בלשכה המדינית של חמאס הצהיר מוקדם יותר השבוע כי "רשימת הדרישות שלנו לא כוללת רק את שחרור האסירים הפלסטינים, אלא גם את עצירת הפעילות הצבאית ברצועה, הפצת סיוע הומניטארי, החזרת הפלסטינים שנעקרו מבתיהם והצגת תוכנית שיקום ברורה לרצועת עזה", הוא הוסיף: "עד כה ישראל לא מספקת ערבויות לרצינותה בנוגע לשלום העם הפלסטיני".