הדוח של מבקר המדינה שפורסם היום (שלישי) עורר סערה ציבורית על רקע בזבוז כספי הציבור. חבר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) שוחח עם ענת דוידוב בתוכניתה 'איפה הכסף' ב-103fm ופרש את משנתו על הנושא.

כבר לפני 5 שנים: התריע נגד הקונספציה - וימונה למזכיר הצבאי של רה"מ
דרמה בבית המשפט: זוכה השוטר שהואשם במותו של סלומון טקה

בפתח הראיון אמר: "קיבלתי את הדוח לפני כשעה קלה והספקתי לעניין ברור לעין שזו הוצאת כספים לריק. הדוח מסכם התנהלות בלתי ראויה בקלת החלטות. נכון שאלו לא אותם סכומים שאנו מכירים מהעבר, אך אי אפשר להתעלם מכך שגם הבית של נתניהו ברחוב עזה שופץ וסודר, והוא מעון פרטי למעשה זה".

"עשר שנים חלפו מאז שהתקבלה ההחלטה ודבר לא נעשה", המשיך. "כשיש מעון רשמי, כשהמדינה מבצעת בו השקעה זה עבור עצמה. אסוס לערבב בין כסף ציבורי לצרכים פרטיים, וזה מה שקורה בשנים האחרונות. צריך לקבל החלטה, אני אקיים החלטה בוועדה לביקורת המדינה כדי לבדוק לאן הכספים הלכו, זה לא ראוי, זה צריך להיפסק".

על הגירעון בביטוח הלאומי אמר: "המפעל האדיר שאין לו אח ורע בעולם הוקם על ידי אישה ענקית, ראש הממשלה גולדה מאיר. אין דבר כזה ביטויח לאומי שמבטח כל אזרח בכל מדינה בעולם. קיימתי דיון בנושא האיתנות הפיננסית של הביטוח הלאומי. התחזית מאוד קודרת".

"בשנת 2026 צפוי החיסכון של אזרחי המדינה להתסיים, ואז התשלומים יהיו גבוהים מההכנסות", הוסיף. "הביטוח הלאומי יתחיל ללם עבור אזרחי מדינת ישראל מהחסכונות שלו. יהיה כסף עד 2036, אבל הכסף יהיה מהחסכונות שחזסכנו. וזה חמור מאוד. בשנת 2036, הביטוח הלאומי יגיע למצב של חדלות פירעון, חד משמעית".

"היום יתרת הביטוח הלאומי תורמת מהכספים שלנו כ-20 מיליארד שקל בשנה לתקציב המדינה בכל שנה. החל משנת 2014, האוצר לוקח מכספי החוסכים בערך פי שלושה והגיע ל-20 מיליארד שקל בשנה. המדינה חייבת לביטוח הלאומי כ-330 מיליארד שקל. זה המון כסף. חייבים לעשות מעשה, אצלי בוועדה האוצר הצהרי שאם תתרוקן הקופה, הוא יבצע את ההשלמות", הוסיף.

בנימין נתניהו בבית החולים הדסה עין כרם. קרדיט: לשכת רה"מ (צילום :לשכת ראש הממשלה)

בסיום הראיון אמר לוי: "אני מסופק, אני רואה איך מתחילים לקצץ את קצבת הזקנה, הנכות והילדים, ולכן אני אומר שחייבים לעשות מעשה. חלק מהמינוסים המטורפים שנגרמו - מהשתוללות של חברי הכנסת ושל הכנסת עצמה. כסף לא גדל על העצים, זה הכל מהכיס הפרטי שלנו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm