מפקד זרוע היבשה וראש חטיבת התכנון לשעבר, האלוף (מיל') גיא צור שוחח היום (רביעי) עם ליאת רון ברדיו צפון fm104.5 והתייחס לאפשרות של התפתחות מלחמה בגבול הצפוני מול חיזבאללה. "מתחילת הלחימה, כמעט חצי שנה, ועד היום, הוכח שהאינטרסים של ישראל וחיזבאללה היא לא להיכנס למלחמה כוללת. מהסיבה היא ששני הצדדים יספגו פגיעה קשה, הרי לא נשמיד את חיזבאללה, והם לא ישמידו אותנו, ולכן האינטרס של שנינו זה להגיע להסדר כדי שלא נגיע למלחמה כוללת", אמר צור. 

איראן בהלם מוחלט מהחיסול - ועכשיו הגיעה הדילמה האכזרית שלה
"ציון דרך משמעותי": מה מצפה לישראל בעקבות החיסול המיוחס בדמשק?

צור ביקר בחריפות את רה"מ בנימין נתניהו: "פה נמדדת ההרתעה של מדינת ישראל, היה צריך לקחת את ההישג הצבאי ולהפוך אותו להישג מדיני בגלל שיקולים פוליטיים של נתניהו הוא רוצה להאריך את המלחמה".לגבי פתרון הבעיה הפלסטינית וסיום המלחמה הציע: "יש על השולחן הצעה של קואליציה בין-לאומית, עם שלום עם סעודיה, עם תמיכה אמריקאית בלי התחייבות למדינה. זה כל מנהיג נורמלי היה לוקח בשתי הידיים. ואז חמאס היה מאבד את השליטה, את שלטונו, וזה הדבר שהכי מפחיד אותו".\

תקיפה בלבנון על יעדי חיזבאללה (צילום: רויטרס)
תקיפה בלבנון על יעדי חיזבאללה (צילום: רויטרס)

עוד הוסיף צור: "אם חיזבאללה יראה שישראל מתכוננת למלחמה נגדו, אני מעריך, שהוא היה עושה מאמץ להסדר, הבעיה שלנו כרגע זה רה"מ, כי הוא פשוט לא יודע מה הוא עושה". בסיום דבריו אמר: "גנץ ואיזנקוט צריכים לשים קו אדום עכשיו, בנקודת הזמן הזו היא קסוס בלי או נראה דברים שנעשים ברצינות בשביל להחזיר את החטופים או לצאת מהממשלה".