כמעט מחצית מהציבור הישראלי סבורים כי ההפגנות נגד הממשלה אינן מקדמות את החזרת החטופים לישראל - כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים בראשות ד”ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All. 31% מהציבור השיבו כי ההפגנות דווקא מקדמות את שחרור החטופים, ו־23% השיבו כי אינם יודעים.

שיבושים בקליטה: "חוק אלג'זירה" עשוי להוביל לקריסת המשא ומתן | ג'קי חוגי
השיחה הקשה בין נתניהו לביידן והאולטימטום האמריקאי

מהפילוח עולה כי בקרב תומכי הממשלה, רק 10% סבורים שהעצמת ההפגנות מקדמת את הסיכויים להשבת החטופים, 82% מתומכי הממשלה סבורים שהן פוגעות בסיכויים להחזרת החטופים, ו־9% אינם יודעים. 48% ממתנגדי הממשלה השיבו שההפגנות מקדמות את השחרור, 30% השיבו שהן פוגעות, ו־10% שאינם יודעים.

על רקע דרישת האופוזיציה להקדמת הבחירות וקריאתו של השר בני גנץ לקיימן בספטמבר, הוצגה השאלה אם נכון לקרוא כעת לבחירות חדשות, או שיש להמתין לסיום המלחמה. התשובות היו: נכון לקרוא כעת לבחירות 42%, יש להמתין לסיום המלחמה 50%, לא יודעים - 8%.
בקרב תומכי הממשלה, רק 5% תמכו בהקדמת הבחירות לפני סיום המלחמה, לעומת 92% שסברו כי יש להמתין עד לסיומה. 3% נוספים השיבו שאינם יודעים.

בנימין נתניהו במסר לאיראן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

בקרב מתנגדי הממשלה: 66% סבורים שנכון לקרוא כעת לבחירות, לעומת 27% הסבורים שיש להמתין לסיום המלחמה ו־5% שאינם יודעים.

בסקר, שהתקיים ב־3 באפריל, השתתפו 528 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית עומדת על 4.4%.

האם ההפגנות פוגעות בסיכויים:

קריאה לבחירות: