322 משאיות סיוע הומניטרי נבדקו והועברו היום (ראשון) לעזה, כאשר זהו המספר הגבוה ביותר של משאיות סיוע שהועברו לעזה ביום אחד מאז תחילת המלחמה - זאת על רקע השיחה הקשה שהתקיימה בשבוע שעבר בין הנשיא ביידן לרה"מ נתניהו בדבר המצב ההומניטרי בעזה

השיחה הקשה בין נתניהו לביידן והאולטימטום האמריקאי
יישר את ההדורים? נתניהו צפוי להתערב במשבר בין סמוטריץ' לגלנט

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בסוף השבוע שעבר עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, זאת לראשונה מאז תקרית הרג עובדי הסיוע בעזה שעוררה זעם רב בעולם. 

השיחה ארכה כ-45 דקות ומהודעת הבית הלבן עלה כי ביידן אמר לנתניהו כי "הפגיעה בעובדים הומניטריים והמצב ההומניטרי הכולל ברצועה אינם מתקבלים על הדעת. יש צורך של ישראל להכריז וליישם שורה של צעדים ספציפיים, קונקרטיים וניתנים למדידה לטיפול בפגיעה באזרחים, בסבל הומניטרי וביטחונם של עובדי הסיוע". 

סיוע הומניטרי לרצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
סיוע הומניטרי לרצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

 
כמו כן, ביידן  הבהיר כי מדיניות ארה"ב ביחס לעזה תיקבע על פי הפעולה המידית של ישראל בצעדים אלה ודרש לראשונה מאז פרוץ המלחמה להגיע הפסקת אש מיידית חיונית "לייצוב ולשיפר את המצב ההומניטרי ולהגן על אזרחים חפים מפשע". בנוסף, הוא דחק בראש הממשלה להסמיך את מנהלי המשא ומתן שלו לסיים ללא דיחוי עסקה להחזרת החטופים הביתה.

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר בנוסף כי "הסיוע הנכנס לרצועה פשוט אינו מספיק. המתקפה על אנשי 'המטבח המרכזי העולמי' לא הייתה הראשונה – והיא חייבת להיות אחרונה". לאחר השיחה הטלפונית עם הנשיא ביידן שארכה כ45 דקות, ראש הממשלה נתניהו כינס דיון של הקבינט המדיני-ביטחונית הפעם הישיבה נקבעה במשרד רה"מ בירושלים ולא בקריה בתל אביב, בעקבות הניתוח שרה"מ עבר בתחילת השבוע שעבר.