ראש עיריית מעלות תרשיחא מוטי בן דוד שיגר היום (שלישי)מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הכללתה של העיר מעלות תרשיחא בהחלטת הממשלה ובטיוטת מציעים לשיקום וחיזוק יישובי פורום קו העימות הצפוני.

עיבוי כיתות הכוננות והפעלת המוסדות החיוניים: התוכנית להחזרת תושבי הצפון לביתם
18 מיליארד ירדו לטמיון: הבשורה הקשה ששמעו הבוקר תושבי הדרום

המכתב מראש עיריית מעלות תרשיחא מוטי בן דוד לבנימין נתניהו בבקשה להיכלל בהחלטת הממשלה (צילום: ללא)
המכתב מראש עיריית מעלות תרשיחא מוטי בן דוד לבנימין נתניהו בבקשה להיכלל בהחלטת הממשלה (צילום: ללא)

במכתבו, ציין ראש העיר כי העיר מעלות תרשיחא היא עיר מרכזית בחזית קו העימות המתמודדת עם אתגרים משמעותיים שהעמיקו כתוצאה מהמציאות הביטחונית איתה אנו מתמודדים. הוא כתב כי הוא סמוך ובטוח שממשלת ישראל תירתם בסופו של דבר למען תושבי קו העימות הצפוני - מתוך דאגה עמוקה לעתיד תושבי הגליל.

ראשי הרשויות בצפון בפנייה לנתניהו. קרדיט: ללא (צילום :ללא קרדיט)

כזכור, ב-23 בינואר בסיור ובפגישה שקיים עם פורום קו העימות, הבטיח ראש הממשלה לקדם החלטת ממשלה והקמת מנהלת לסיוע ליישובי פורום קו העימות הצפוני על סך 3.5 מיליארד ש״ח. נכון להיום, עדיין לא הונחה על שולחן הממשלה הצעת מחליטים לצפון, שאותה רה״מ הנחה לאשר תוך 10 ימים בעת הגעתו לקו העימות ב-23 לינואר.

בתגובה, שיגר משה דוידוביץ׳, ראש מועצת מטה אשר ויו״ר פורום קו העימות לפחות שלושה מכתבים אל משרד ראש הממשלה בנושא. במכתב הראשון שנשלח ב-11 לפברואר נכתב, כי ״עבר די זמן רב ודאי מעבר לדרוש - אך ההצעה טרם הובאה לאישור. אנו ראשי הרשויות ותושבינו מצפים - להעברת ההחלטה שנחוצה מאוד לתושבי קו העימות״.

לאחר שנותרה ללא מענה, החריף את מילותיו והביע זעמו במכתב שני ששוגר שלושה שבועות לאחר מכן, ב-29 לפברואר: ״בימים קשים אלה בהם קו העימות נטוש, חלק מתושביו עקורים מבתיהם מבלי שהם יודעים מתי יחזרו ליישובים ולביתם - כשהפרנסה אינה מצויה בידם, כשהם פזורים ברחבי הארץ - ומצוקתם הולכת וגדלה. אני תוהה, אדוני ראש הממשלה, האם הממשלה בראשותך ויתרה על הצפון?״, כתב ראש המועצה - וגם למכתב זה לא קיבל תגובה. 

תיעוד דרמטי בצפון  (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
תיעוד דרמטי בצפון (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

במכתב השלישי שנשלח ב-10 למרץ, שנחתם על ידי שבעה ראשי רשויות קו העימות בצפון - תוארה פגישת החירום של ראשי הרשויות, אשר דנה במצב הנוכחי והוזכרה גם פגישתו של נתניהו עם ראשי הרשויות בה אמר במילותיו: ״תוך 10 ימים תעבור החלטה להקצות 3.5 מיליארד ש״ח לשיקום וחיזוק הצפון״. ראשי המועצות כתבו: ״אנו דורשים להציג תוכנית לחיזוק הצפון בתוך שבוע מקבלת מכתב זה, שתסייע במצב הבלתי אפשרי אליו נקלע חבל הארץ החשוב והיפה הזה״, אך גם למכתב אחרון זה, לא התקבלה תגובה עד היום. 

על חוסר המענה מצד ראש הממשלה לשלושת המכתבים אמר משה דוידוביץ׳ ל״מעריב״: ״נכון לעכשיו אנו רואים המשך סחבת וברברת - אך לא מועבר תקציב. את מה שאמר ראש הממשלה בצורה ברורה לפני כ-65 ימים, על כך שתהיה תוכנית ממשלתית על סך 3.5 ש״ח לקידום הצפון - אנו רוצים לראות שהיא אכן מתממשת״.