השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, נאם בטקס סיכום שנה של מחוז דרום במכללה לשוטרים והתייחס לראשונה למינויו של סמפכ״ל, ניצב אבשלום פלד לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל. באותה הזדמנות, הודה למפכ״ל קובי שבתאי על שירותו במשטרה.

בן גביר הכריע: ניצב אבשלום פלד יהיה המפכ"ל הבא של המשטרה

המשטרה לקראת טלטלה? כך ישפיע מינוי אבשלום פלד למפכ"ל על הארגון

״אני מודה לך, המפכ״ל קובי שבתאי, על התקופה שעשית ועל השירות הכל כך משמעותי למען המדינה הזו", אמר בן גביר. "כידוע, הודעתי אמש על מועמדותו של אבשלום פלד, הסמפכ"ל, לתפקיד המפכ"ל. כבר סיפרתי שאבשלום היה הקצין שלימד אותי לאהוב את משטרת ישראל: הגעת אלינו, לחברון, במצב מורכב בין מתיישבים למשטרה ועשית את הלא יאומן - השכנת שלום, אהבה, רעות ואחדות, עשית זאת מתוך הבנה שאנשים אחים אנחנו". 

עוד המשיך בן גביר ואמר: "עשית זאת בלי לוותר על שום פן מקצועי מהפעולות הדרושות למשטרה, עשית זאת מתוך הבנה שאי אפשר שלא להתנהג בשוויון, או יותר נכון, בחוסר שוויון כלפי ציבור אחד וחוסר צדק כלפי ציבור אחר, תחושת הקיפוח, תחושת האפליה היא הקשה שבתחושות. בשנה האחרונה הובלת פרויקטים חשובים ובין היתר גולת הכותרת יחד עם ניצב בדימוס שמעון לביא זה הקמת 900 כיתות כוננות פשוט מכפיל כוח למשטרה. היה מי שסגר את הכיתות האלה, היה מי שלא הביא את המשמעות שלהם, ואתה רק הגדלת, והגדלת". 

לסיכום אמר השר: "אני מאחל לך הצלחה בפרויקטים ובמשימות נוספות ובראשם המשמר הלאומי, גיוס שוטרים, שימור שוטרים, המלחמה בפשיעה בעולם הערבי, המלחמה בפרוטקשן,  אכיפת הבניה הלא חוקית ובמשפט אחד - חיזוק המשילות והריבונות והביטחון האישי של אזרחי ישראל״.