הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב (שלישי) לדון בעסקת החטופים המתגבשת. לקראת הדיון, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לפגוש בארבע עיניים את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר – מהשרים הבולטים המתנגדים לעסקת חטופים. 

גורם בכיר בממשלה: "נתניהו נואש לעסקה; הרג עובדי הסיוע טרף את הקלפים"
"3.5 מיליארד תוך 10 ימים": ראשי רשויות בצפון שלחו עד כה ארבעה מכתבים לנתניהו, שטרם ענה

בפגישה צפוי להבהיר בן גביר בפני נתניהו את עמדתו, ולהציב קווים אדומים. בנוסף, ייפגש נתניהו עם שרי הליכוד הבכירים – שר החוץ ישראל כ"ץ ושרת התחבורה מירי רגב. גם פגישה זו צפויה לעסוק במגעים בקהיר.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', צפוי להציג דרישה כי בכל הסדר החזרת החטופים שייחתם חייבת להופיע ההתחייבות כי ישראל תחזור ללחימה לאחר ביצוע העסקה, כולל פעולה ברפיח.

ברקע הדיון של קבינט המדיני על המגעים לעסקה, גורמים ישראלים מדגישים: "אין חדש, הכדור נמצא במגרש של חמאס שטרם החזיר תשובה רשמית להצעה האמריקאית . הפרטים שלה שפורסמו בוול סטריט ג'ורנל ( 900 מחבלים תמורת 40 חטופים והחזרת 150 אלף עזתים לצפון הרצועה)- הם לא יותר מההצעה , אם חמאס יחזיר תשובה חיובית- המו"מ סביב המתווה רק יחל והמספרים והפרמטרים עשויים להשתנות".

לוחמי צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

כזכור, חברי סיעת "עוצמה יהודית" איימו לעזוב את הממשלה אם ישראל תסכים להפסקת אש ברצועת עזה, גם כתנאי לשחרור חטופים שיושבים כבר חצי שנה בשבי חמאס.

מוקדם יותר היום איימה ח"כ לימור סון הר מלך בשיחה עם גדי נס ב-104.5FM כי "אם ראש הממשלה חושב שתהיה פה עסקה מופקרת - זה לא יעבור", עוד הוסיפה: "אם אנחנו נבין שהמשמעות של העצירה של המלחמה הזאת היא כניעה לחמאס אנחנו לא נהיה שם". חברת ועדת חוץ וביטחון מתחה גם ביקורת על הדרג הצבאי: "לצערי הרבה עדיין במטכ"ל פועלים מתוך אותה תפיסה מעוותת שגויה שאומרת לא נוכל לנצח". עוד אמרה: "צריכים להבין שאם לא נשמור על ביטחוננו, כובדנו, חוססנו - אף אחד לא ישמור".