מאות אנשים מכל רחבי הארץ השתתפו ביום האירועים שנערך ביום שלישי וכלל תפילת ראש חודש מוזיקלית מלהיבה, סיורים מודרכים באזור יריחו, יום עיון ועצרת חגיגית לציון ראש חודש ניסן וחציית בני ישראל את הירדן לפני  כ-3,300 שנה עם כניסתם לארץ. יום האירועים והטקס מתקיים ביוזמת עמותת נאמני בקעת הירדן בשיתוף המועצות האזוריות בקעת הירדן ומגילות, משרד העליה, ההסתדרות הציונית, הרט"ג,  ובתי ספר שדה עפרה וכפר עציון.

אלוף (מיל') עוזי דיין, יו"ר עמותת נאמני בקעת  הירדן, התווה את המשך פעילות העמותה והמועצה הציבורית לקידום בקעת הירדן והדגיש את חשיבות פיתוח בקעת הירדן כגבולה המזרחי של ישראל, שימור האתרים ההיסטוריים ובפרט פיתוח מעברות הירדן כאתר מורשת לאומי. לדבריו, האתר "מסמל את הקשר העמוק וההיסטורי של העם היהודי לארץ ישראל". 

דיין מדגיש כי על מדינת לקיים ביום י' בניסן כל שנה טקס ממלכתי לציון מעבר וכניסת עם ישראל לארץ ישראל. דיין מציין כי באתר מבקרים יותר מ-850 אלף תיירים בשנה והפוטנציאל כמיליון וחצי וכי יש לבנות באזור בתי מלון ומרכזי מבקרים שיספקו מאות מקומות עבודה לתושבי האזור ויבססו עם התושבים ומתיישבים חדשים  את אחיזת  ישראל בבקעת הירדן ע"י מימוש הריבונות שלנו בבקעה, היא "עוטף ציון".