מצרים הציגה אתמול בפני המשלחת הישראלית בקהיר דרישה להקפאה מוחלטת של מבצע ברפיח בתמורה להתנעה מחודשת של המשא ומתן לעסקת חטופים - כך דווח היום (חמישי) ב"אל חדאת". כמו כן, משלחת מצרית הגיעה לישראל על מנת לדון בסוגית עסקת החטופים. 

הצ'אנס האחרון של חמאס: אם לא תהיה עסקה - המבצע ברפיח יהיה אכזרי

עוד על פי הדיווח, מצרים העבירה למשלחת הישראלית את הצעת חמאס להפסקת אש מוחלטת שתוארך לשנה בתמורה להפסקת התקיפות נגד ישראל. במקביל, ב"אל ערביה" דווח כי הנוסחה של הסכם שביתת הנשק כולל שלושה שלבי חילופין, שנמשכים כל אחד שישה שבועות.

בתוך כך, הרמטכ"ל הרצי הלוי נפגש היום באופן חריג עם כמה ממשפחות החטופים. אימא של חטופה שנכחה בפגישה אמרה לרשת ב': "הוא נפגש איתנו במיוחד לפני התכנסות הקבינט. הבנו שאלה ימים קריטיים למשא ומתן".

כזכור, בצילומי לוויין שפורסמו הבוקר ב"רויטרס" וב"סקיי ניוז ערביה", ניתן לראות את עיר האוהלים שהוקמה בחאן יונס, ומיועדת לקלוט את העזתים שיפונו מרפיח.

האוהלים בחאן יונס (צילום: רויטרס)
האוהלים בחאן יונס (צילום: רויטרס)

הבית הלבן הוציא הודעה חריגה הקוראת לחמאס לשחרר באופן מיידי את החטופים, על ההצהרה חתום הנשיא ביידן ועוד 17 מנהיגים ממדינות שונות, בהן בריטניה. נוסח ההצהרה: "אנו קוראים לשחרור מיידי של כל בני הערובה המוחזקים על ידי חמאס בעזה במשך למעלה מ-200 יום. הם כוללים את האזרחים שלנו. גורלם של בני הערובה והאוכלוסייה האזרחית בעזה, המוגנים על פי החוק הבינלאומי, מעורר דאגה בינלאומית.

"נדגיש כי העסקה העומדת על הפרק לשחרור החטופים תביא להפסקת אש מיידית וממושכת בעזה, שתקל על גל של סיוע הומניטרי הכרחי נוסף שיינתן ברחבי עזה ותוביל לסיום אמין של פעולות האיבה. תושבי עזה יוכלו לחזור לבתיהם ולאדמותיהם עם הכנות מראש להבטחת מחסה וציוד הומניטרי אנו תומכים מאוד במאמצי הגישור המתמשכים על מנת להחזיר את האנשים שלנו הביתה. אנו שבים ומדגישים את קריאתנו לחמאס לשחרר את בני הערובה, ונביא לסיים את המשבר הזה כדי שנוכל ביחד למקד את מאמצינו בהבאת שלום ויציבות לאזור".

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

בכיר אמריקאי מסר כי: "ההסכם המוצע לשחרור החטופים יוביל להפסקת אש מיידית וממושכת בעזה. גורלם של בני ערובה ואזרחים בעזה המוגנים על פי החוק הבינלאומי הוא מקור לדאגה. ההסכם המוצע לשחרור החטופים יקל על זרימת הסיוע ברחבי עזה".

במקביל, מחלקת המדינה האמריקנית הודיע כי הנשיא ביידן מינה את ליס גרנדה לשליחת מיוחדת חדשה לעניינים הומניטריים במזרח התיכון.