"ככל שיותר אנשים יגיעו - החסימה תהיה יותר אפקטיבית": בצל פרסום הסרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין אמש (רביעי), כמה מבני משפחות חטופים ופעילי תנועת צו 9 הגיעו אתמול בערב לחסום את משאיות הסיוע. הפעילים עקבו אחרי המשאיות במשך כשעתיים עד שהגיעו לצומת תל ערד, שם חסמו את תנועת המשאיות במשך מספר שעות.

ביטול המבצע ברפיח תמורת עסקת חטופים? הדרישה המצרית מישראל
סרטון החטוף: למה החליט החמאס לפרסם אותו דווקא עכשיו?

הסיוע ההומניטרי לעזה (צילום: מתאם פעולות הממשלה בשטחים)

לאחר שכוחות הביטחון שהיו במקום פינו את החוסמים, הם המשיכו לחסום את המשאיות בצמתים נוספים בדרכן לרצועה, בין היתר בצומת שרה. לקראת השעה שבע בבוקר, משאיות הסיוע הצליחו לעבור את המוחים וכעת הן בדרכן לרצועה.

הפעילות אמש, שנערכה כמה שעות לאחר פרסום הסרטון בו נראה הירש גולדברג-פולין, לוותה בזעם רב של הפעילים שהיו בשטח. הדבר בא לידי ביטוי בריקון חלק מהתכולה של המשאיות על ידי הפעילים.

אחד הפעילים שהיה במקום מסר: "בלתי נתפס שבזמן שהחמאס ממשיך לירות על שדרות, להתעלל בחטופים שלנו, ומסרב לתת להם סיוע הומניטרי בסיסי, ישראל עושה שמיניות באוויר רק כדי לאפשר הכנסה של האספקה ישירות לידיים של חמאס".

במטה צו 9 ציינו: "אנחנו מבינים שייתכן שהכנסת המשאיות לעזה היא התנאי של ארה"ב כדי לאפשר לישראל לפעול ברפיח. אין בתנאי זה שום הכרח להעביר את הציוד ישירות למחבלי החמאס. ישנן דרכים רבות להכניס את המשאיות לעזה ולדאוג שהן לא מגיעות לידי החמאס".

עוד הוסיפו בהודעת התנועה: "אנחנו לא מתכוונים לוותר ולאפשר את האספקה לחמאס. ממשלת ישראל חייבת להפסיק את הביזיון בכך שהיא מעבירה סיוע לאויב בשעת מלחמה".

הם גם ביקשו מהפעילים להצטרף גם לחסימות הבאות: "ככל שיותר אנשים יגיעו - החסימה תהיה יותר ארוכה ויותר אפקטיבית, ואנחנו נדאג שהסיוע לא יעבור עד שאחרון החטופים יחזור".