ירון בלום, מתאם השבויים והנעדרים בצה"ל לשעבר, התראיין לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm. הוא שיתף: "אנו חייבים לעשות הכל כדי לשחרר את החטופים, ולכן יש משלחת של אנשי מקצוע מאוד מיומנים. בניגוד לכל הסיכומים הקודמים, ולכן האמריקנים מצדדים בצד הישראלי, סינוואר מדבר על שחרור של מספר חטופים חיים ופעימה של הרבה מאוד חטופים שלצערי הם כבר מתים".

נתניהו צפוי להודיע לראש ה-CIA: לא מקבלים את הצעת חמאס, ממשיכים במבצע ברפיח
אזעקות ללא הפסקה בצפון: צה"ל מעלה דרגה בסדרת התקיפות

"התרגיל שחמאס עשה זה תרגיל מלוכלך שהמתווכים כנראה ידעו אבל ניסו להעביר אותו עד הדרך. אנחנו צריכים לעשות כל מאמץ. בסופו של דבר, בניגוד לסיכומים הקודמים, הוא דיבר על זה שהשחרור יהיה של חיים או מתים. השחרור של המתים זה משהו שהורג את כל העסקה הזה.  המטרה שלהם זה לשרוד, אבל מעבר רפיח הוא חלק מהשרידות שלהם".

"המודיעין הישראלי יודע מה הוא מבקש, ואין דבר שחמאס ברצועת עזה לא יודע. יש להם מערכת מודיעינית מאוד משמעותית, גם היום. אם אנחנו מפנים שטח מסוים, מהם מאוד חמאס מגיע לשם. אם יש חטופים אצל משפחות כאלה ואחרות, הם יודעים למפות את זה ולהגיע. ולכן הם מנסים להציג את ישראל כסרבנית, והם לא הצליחו במהלך הזה. הם מאוד רוצים שלא ניכנס לרפיח. אסור לנו למצמץ, ואנו חייבים לעשות הכל כדי לשחרר את החטופים".

חייבים לעשות הכל כדי לשחרר אותם. עצרת למען החטופים (צילום: פלד ארבלי)
חייבים לעשות הכל כדי לשחרר אותם. עצרת למען החטופים (צילום: פלד ארבלי)

"יחיא סינוואר הגיע לפסגות חדשות, והרבה מאוד פעמים הוא לא כל כך צפוי, אך נותר עוד חלון הזדמנות לפני שניכנס לרפיח. אם חמאס חו"ל ילחץ על חמאס פנים וסינוואר, אז יש סיכוי. תמונת המציאות שלו קצת לוקה בחסר".

הוא המשיך ותיאר את הטקטיקות שלו: "האיש יודע לנתח סיטואציות ומכיר את הצד הישראלי, צריך לזכור שהוא ארכי־טרוריטסט. הוא חושב עכשיו איך הוא שורד, ואם במהלך הוא יצליח להבין שיצליח לשרוד ולעבור את המלחמה כשהוא על הרגליים, הוא ילך לכיוון של פעימה נוספת. אם לא, הוא ימשיך לתעתע בנו. הוא מרגיש חזק בהיבט שעולים אליו לרגל דרך מתווכים ושליחים. האיש איבד את זה לחלוטין".

איבד את זה לחלוטין. סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)
איבד את זה לחלוטין. סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)

עוד אמר כי ההשתלטות על מעבר רפיח חשובה ביותר ובהחלט סמלית: "זה בהחלט מאוד חשוב. נראה תוך יום יומיים אם זה באמת מכבש או לא. אך השליטה על המעבר בצד העזתי שלו והנפת דגל ישראל שם זה מטריף את פעילי חמאס. גם סביב סינוואר יש מספר מח"טים ובעלי עניין, ולכן להמשיך ולשרוד ברצועה הוא חייב מעבר, יציאה לכיוון העולם החופשי. הוא תכנן להוציא 50 פצועי חמאס לטיפול רפואי במצרים". 

בלום שיתף: "אני מאלו שחושבים שהוא לא מחכה ברפיח. שברגע שהוא שומע את הטנקים, הוא עובר למקום אחר. אלה מאות קילומטרים של מנהרות, היכולת שלו לנוע ממקום למקום כשאנו לא מאתרים אותו, צריכים הרבה מאוד סבלנות, בסוף ישימו עליו את היד ויחסלו אותו. עד שלא יחסלו אותו הוא ימשיך לתעתע בנו".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm