בתקשורת הערבית דווח בימים האחרונים כי ישראל קיבלה אור ירוק מארה"ב לפעולה מוגבלת ברפיח. ד"ר איימן אלרקב, פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת אל-קודס שבמזרח ירושלים, התייחס לכך בראיון בערוץ "אל חדת". 

למרות כל המכות הקשות שספג - סינוואר עדיין בהלם מדבר אחד

"אני סבור שהפעולה אינה מוגבלת", הסביר בפתח דבריו. "תוכנית הפעולה הונחה בפני האמריקאים, והם המליצו לבצע אותה בצורה הדרגתית".

אלרקב טען כי "יש לנו בעיה יסודית שנתניהו לא רוצה בסיום המלחמה, מכיוון שברגע שהמלחמה תסתיים הוא מבין שהוא עלול לסיים את הקריירה הפוליטית שלו וללכת לבחירות מוקדמות, ועל כן הוא בעד הארכת המלחמה".

לדבריו, "גם חמאס מעוניינת כתנאי בסיסי בסיום המלחמה, קודם כל כדי להבטיח את הישארותה בשלטון ובה בעת על מנת להפסיק את פעולות ההרג נגד העם הפלסטיני. על כן, אני סבור שניתן להתגבר על המחלוקות בין הצדדים ושניתן לפתור אותן, אלא שנתניהו רוצה שהמלחמה תימשך ושחמאס רוצה שהמלחמה תסתיים. זו הסיבה שאני סבור שהפעולה ברפיח אינה קטנה ומוגבלת. אני סבור שמדובר בפעולה שתתרחב בהדרגה. כעת היא החלה בחלק מהאזורים המזרחיים ברפיח ומחר היא עשויה להתרחב מכיוון שהתוכנית שהאמריקאים המליצו עליה היא תוכנית הדרגתית לפלישה לרפיח, וכאן ישראל לא תידרש לשלם מחיר, מכיוון שהוא יבקש מהתושבים לעזוב את רפיח מבלי להתחייב לספק להם אוהלים".