בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הודיע אמש (שני) כי מבקש צווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט "באשמת פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות", על כך הכריז התובע הראשי של בית המשפט, קארים קאן. ההחלטה הסופית של התובע קאן נשענה על חוות הדעת של שישה מומחים, ביניהם: אשתו של ג'ורג' קלוני, עורך דין יהודי מבריטניה ואחד תיאודור מירון.

אחרי ההכרזה על הוצאת הצווים בהאג: נתניהו בתגובה ראשונה ומפתיעה

נתחיל מהכואב ביותר: תיאודור מירון. הוא נולד בפולין ב-1930 ועלה ארצה אחרי השואה. לאחר שסיים לימודי תואר שני במשפטים באוניברסיטה העברית ולימודי דוקטורט במשפטים באוניברסיטת הרווארד, בין השנים 1961-1957 שימש כעוזר ליועץ המשפטי של משרד החוץ הישראלי. ב-1959 הוענק לו פרס ארלוזורוב למחקר מדיני, על חיבורו "האזורים המפורזים במשפט וביחסים בינלאומיים". באותה שנה ייצג את ישראל כיועץ בפני בית הדין הבינלאומי בפרשת הפלת מטוס אל על בשמי בולגריה. כמו כן, השתתף במשא ומתן עם אוסטריה על הסכם הסגרה בינה לבין ישראל. בשנים 1961-1967 היה חבר במשלחת הישראלית לאו"ם בראשות השגריר מיכאל קומיי.

באוגוסט 1967 התמנה ליועץ המשפטי של משרד החוץ ובנוסף היה אחראי על המחלקה הקונסולרית. הוא כתב חוות דעת הקובעות כי הקמת התנחלויות אזרחיות בשטחים שכבשה ישראל במלחמת ששת הימים, כמו גם הריסת בתי החשודים בטרור וגירושם מישראל - הם הפרות של אמנת ז'נבה הרביעית. בשנת 1969 יצא לשווייץ לסייע משפטית למרדכי רחמים. בשנת 1970 עסק בהכנות לקראת שיחות גונאר יארינג. בשנים 1975-1971 כיהן כשגריר ישראל בקנדה. ב-1977 התפטר מתפקיד השגריר, לאחר שמשרד החוץ סירב לאשר לאשתו לעבוד במקביל כמתורגמנית. ב-1978 היגר לארצות הברית.

נעבור לנוצץ: אמל קלוני. מעבר לסטטוס המשפחתי בעל הפרופיל הגבוה, מאז שהתחתנה עם הכוכב ההוליוודי בשת 2014, מדובר על פרופסורית ומרצה בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת קולומביה בריטית ממוצא לבנוני. בעבר, ייצגה קורבנות של ארגון הטרור דאעש, בשלושת המשפטים היחידים בעולם שבהם הורשעו ברצח עם. הינה פעילה בולטת למען זכויות האדם והקימה את ״קרן קלוני לצדק״, אשר מספקת סיוע משפטי לקורבנות של הפרות זכויות אדם ברחבי העולם בחינם. כמו כן, היא פועלת רבות למען המאבק כנגד הכחשת רצח העם הארמני.

אפור, אבל יהודי: דני פרידמן. מדובר על עורך דין בריטי המתמחה בזכויות אדם ומשפט ציבורי, עם התמקדות נוספת במשפט הבינלאומי הציבורי. הוא מייעץ לאנשים פרטיים, לארגונים לא ממשלתיים ולחברות, כמו גם לארגונים בבריטניה ומדינות זרות המבקשים לעמוד בחובות זכויות האדם והחוק ההומניטרי.

עבודת החקירה והייעוץ שלו ביחס למגזר הציבורי כוללת את הפעלת שלטון החוק במספר מדינות זרות, לרבות במזרח התיכון ובמזרח אירופה. עבודתו עם לקוחות ארגוניים התמקדה במיוחד בזיהוי ובשמירה על יוזמות מדיניות לקידום כבוד, רווחה, בטיחות וביטחון. פרידמן יושב כשופט זמני בבית המשפט העליון בצפון אירלנד.

בנוסף לשלושה, חברי הפאנל כללו את לורד פולפורד, לשעבר סגן נשיא בית המשפט לערעורים של וויילס, עו"ד בריטית הברונית הלנה קנדי ואליזבת וילמהרסט, לשעבר סגנית היועץ המשפטי של משרד החוץ של בריטניה. במאמר שפורסם ב"פייננשל טיימס" בשם השישייה, נכתב כי: "הפאנל מסכים פה אחד, כי הראיות שהציג התובע מספקות יסוד סביר להניח שנתניהו ושר הביטחון של ישראל יואב גלנט ביצעו פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, בגין שימוש מכוון ברעב של אזרחים כשיטת לוחמה ורצח ורדיפה של פלסטינים".