ח"כ גדעון סער, יו"ר הימין הממלכתי, התראיין היום (רביעי) לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm. הוא התייחס לפיצול מהשר בני גנץ: "אמרתי לגנץ לפני חודשיים שזה לא הכיוון הנכון ועכשיו הוא פתאום גילה", ופרש את משנתו בנוגע ל"יום שאחרי" בעזה, וכן להצהרות בעולם על ההכרה במדינה פלסטינית.

בניגוד לעמדת בן גביר שאמר כי אינו פוסל את צירוף הימין הממלכתי לממשלה, אמר סער כי לדעתו, צריך להחליף את הממשלה: "למה התפטרתי מהממשלה? את כל הדברים האלה אני אמרתי, הורדת הסד"כ הדרמטית, הורדת ההילוך, הדשדוש במשך חודשים בלי התקדמות משמעותית, כיבוש שטח בלי החזקה בו - כל הדברים האלה שגויים, הם לא נכונים. אני חושב שהממשלה הזו לא מצליחה בשום דבר, גם לא במלחמה למרבה הצער, וכן, צריך להחליף אותה".

עוד סבר: "אני חושב שלא יהיה קבינט מלחמה ברגע שגנץ יצא. זה הכול אותו דבר, אותם ספינים שמופצים כל פעם שנתניהו במצוקה, אז הוא או סביבתו, מוציאים ספינים כאלה. בינתיים העובדות הן שאני יצאתי בחודש מרץ מהממשלה אחרי שהסברתי באופן עקבי מדוע המלחמה מנוהלת בצורה כושלת. גנץ, עדיין בממשלה, והוא גילה את הדשדוש, זה בכלל דבר מדהים. הוא לפני חודשיים שאני אמרתי שזה הולך בכיוון לא נכון, הוא אמר שהכול מתנהל נכון וסבבה, ופתאום גילה".

\'\'פתאום גילה\'\'. בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
\'\'פתאום גילה\'\'. בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על ההכרה במדינה פלסטינית ופתרון שתי המדינות, אמר: "מי הביא לזה שיש תמיכה עולמית בקשקוש הזה שנקרא שתי מדינות? אנחנו. ממשלות ישראל, הממשלה המטורפת שהביאה את המחבלים מאש"ף עשור אחרי שהם גורשו מביירות, הקימה עבורם את הרשות הפלסטינית. כולל בנימין נתניהו, בוודאי. מה שהקריס את ישראל זה 12 שנים של נסיגות, אחת באוסלו, שתיים בלבנון, שלוש בעזה. זה הקים את מדינות הטרור על הגבולות שלנו, לא הנכונות לתהליך מדיני. אם אתה הולך היום לתהליך מדיני אתה אומר 'אני מוכן להביא לחיסול מדינת ישראל', כי אין ישראלי שלא יודע שכל שטח שנמסור לפלסטינים יהפוך לשטח להמשך התוקפנות נגד מדינת ישראל עם המשך היעד של השמדת מדינת ישראל".

\'\'אין קונצנזיוס להתיישבות ברצועה\'\'. בנימין נתניהו (צילום: פול עמית שאבי,פלאש 90)
\'\'אין קונצנזיוס להתיישבות ברצועה\'\'. בנימין נתניהו (צילום: פול עמית שאבי,פלאש 90)

על הריאיון של נתניהו לCNN שאומר שלא תהיה התיישבות בעזה, הוא אמר: "אני לא חושב שצריך להתיישב בעזה. אמנם אני התנגדתי בשעתו לתוכנית הנסיגה החד צדדית מרצועת עזה, אבל אין קונצנזוס לאומי היום סביב סוגיית ההתיישבות בעזה".

כשנשאל האם צריך לכבוש את כל עזה ויהודה ושומרון, הוא ענה לשאלה של סגל: "אודי, תראה, אתה רץ לדברים בינאריים, לא קשורים. החזון שלי הוא לא מה שאתה אמרת, אין לנו אינטרס לשלוט בחיים האזרחיים של הפלסטינים, אנחנו חייבים לקיים חופש פעולה ביטחוני ברצועת עזה באותה מידה שאנחנו מקיימים אותו ביו"ש מחומת מגן".

עימותים ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Mohammed Torokman)
עימותים ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Mohammed Torokman)

"למה יש לנו רמת ביטחון נסבלת? יש פיגועים כל הזמן, אבל למה היא יותר סבירה ביו"ש? כי שם עשינו את מה שלא עשינו בגזרות האחרות. אין לנו יעד של שליטה אזרחית, אם היית מגלגל אחורה את ההיסטוריה אז ברצועת עזה יש הבדל בין צפון הרצועה לאזור הצפוף. עובדתית, לא הרשות הפלסטינית נותנת מעטפת ביטחונית ביו"ש, בניגוד להתחייבויות שלה באוסלו, אנחנו נאלצים ונאלץ לעשות את זה, זו האמת.

תראה את הפרדוקס של השמאל, אנחנו לא שולטים על 95 אחוזים מהתושבים הפלסטינים ביו"ש, 100 אחוזים בעזה, והכול נמשך - הטרור נמשך והטרור התעצם. התוכנית שלי, אוטונומיה לפלסטינים ביו"ש ובעזה, לא מדינה. זה הכול, פשוט מאוד. בסוף היום, אנחנו רוצים כתובת פלסטינית, היא לא יכולה להיות כתובת פלסטינית שתומכת בטרור, שעוסקת בהסתה, בפעילות נגד מדינת ישראל. זה לא יכול להיות".

הנציגים מדרום אפריקה בבית הדין בהאג (צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)
הנציגים מדרום אפריקה בבית הדין בהאג (צילום: REUTERS/Thilo Schmuelgen)

"אני מניח שאתם יודעים שמי שמפעיל את כל ההליכים בהאג זה לא דרום אפריקה, זה הרשות הפלסטינית. מצד אחד אלה נלחמים בנו ואלה קושרים לנו את הידיים, הם מחנכים את הילדים מגיל 0 לשחוט ילדים, הם משלמים משכורות למחבלים - כמה עוד אפשר לשים את הראש בחול?"

"כתובת יכולה להיות אחרי שלא יהיה איום, כי החמאס הוא איום, לא רק על ביטחון תושבי העוטף ואזרחי מדינת ישראל, כולם בורחים ליום שאחרי כי עם ההווה גם קשה להתמודד וגם המלחמה מתנהלת בצורה כושלת. אנחנו לא נגיע ליום שאחרי כל עוד אנחנו לא נצא עם ידנו על העליונה מהמערכה".

"זה לא ישועה וזה לא גאולה, אל תחפש קיצורי דרך - אם האמירה היא סיום המלחמה עם חמאס ברצועת עזה ועכשיו תכנסו לדיונים על מדינה פלסטינית התשובה שלי היא קלה, לא. בשתי מילים? ממש לא. הורדת הסד"כ והלחץ מסינוואר והחמאס הם שהביאו למצב הזה, שהייתה לחימה עוצמתית הוא הגיע למתווה של שחרור החטופים, שהורדת את הרגל מהגז הוא באמת לא ממהר לשום מקום. אם זה נועד כדי להשאיר את חמאס, זה להשאיר את האיום על עוטף עזה, ובעצם מבטיח שיש עוד שבעה באוקטובר – אני חושב שזו שגיאה חמורה. אני מבין שזה פתרון קל, זה יתן לנו שקט זמני. לקנות שקט זמני אסור פעם נוספת".

 סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm