השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה מאי גולן פרסמה היום הודעה ונפגשה עם שר במשרד רה"מ מהונגריה שהצהיר על כך שהונגריה לא תכבד צו מעצר באם יצא ע״י ביה״ד הבינלאומי בהאג.

"אני מסיימת פגישה מרגשת וחברית בה הודיתי מקרב הלב בשם רה"מ נתניהו, בשמי ובשם כלל מדינת ישראל - לשר במשרד רה"מ גרגיי גוייאש, שהצהיר רשמית על כך שהונגריה לא תכבד שום צו מעצר, כזה או אחר, באם יצא ע״י ביה״ד הבינלאומי בהאג, ולא תכבד צווים פוליטיים הזויים ומחפירים של בית הדין - נגד ראש הממשלה ושר הביטחון של ישראל.

"עוד אמר לי השר גוייאש בפגישתנו, כי החל מה-1 ליולי הונגריה תהיה הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי ותמשיך לתמוך ולגבות את מדינת ישראל. בניגוד למדינות אחרות באירופה וברחבי העולם שממשיכות להתעלם מהזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס ומסתפקות בתגובה רפה ושטחית במקרה הטוב, הונגריה עומדת כמגדלור של צדק ואמת בימים חשוכים אלה.

"עוד אמרתי לשר גוייאש בפגישתנו, כי בהצהרה המדינית החשובה וההיסטורית שמסר היום - אשר מתווספת לתמיכה הבלתי מתפשרת בנו באיחוד האירופי מאז ה-7.10 מתייצבת הונגריה - בצד הנכון של ההיסטוריה. יחד סיכמנו כי נמשיך להעמיק את הקשרים בין העמים בנושאי כלכלה, תיירות, אקדמיה, ספורט הייטק ומורשת יהודי הונגריה".