הממשלה התכנסה היום (שני) לישיבת אבל מיוחדת בעקבות פטירתו של השר אורי אורבך. הישיבה נפתחה בדקת דומייה לזכרו של השר לאזרחים ותיקים. 



בנט בישיבת ממשלה לזכר אורי אורבך

לאחר מכן, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "ממשלת ישראל דואבת את הליכתו של חברנו אורי אורבך זכרונו לברכה. אורי היה שר בממשלת ישראל, סופר, עיתונאי, איש רוח, ולפני כל אלה אורי היה פטריוט יהודי, אוהב עמו וארצו. הוא כבש בקסמיו את כל שומעיו. הייתה לו ידענות וחוכמה ושנינות מיוחדת שנבעה ממעמקי נפשו. הייתה לו גם רגישות עצומה לאדם באשר הוא, ואת הרגישות הזאת הוא הביא לתפקידו כשר לענייני גמלאים, ובעצם לכל דבר שהוא עשה". 



נתניהו הוסיף ודיבר על היותו של אורבך אדם אהוב על הבריות ואמר: "הזכרתי את השנינות שלו, היא הייתה חדה מאוד. אבל אורי היה חף מכל רוע. אני לא הכרתי אדם שהכיר אותו שלא אהב אותו. אמש, לצד בני משפחתו, נפרדתי ממנו בבית החולים בתחושת אובדן ויגון עמוק. הוא יחסר לממשלה, הוא יחסר למשפחתו היקרה, הוא יחסר לעם ישראל. יהיה זכרו ברוך". 



נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, סיפר על הפרידה מאורבך ואמר: "אתמול בערב נפרדתי מאורי בפעם האחרונה בנשיקה. אורי, אחי הבכור, היה איש של חיבור. הוא חיבר בין הילדים שעבורם הוא כתב ובין הקשישים להם הוא דאג. בין הציבור הדתי שממנו הוא הגיע, לציבור החילוני שאליו דיבר. הוא היה חבר והיה בעל חודש הומור, אך ידע גם להגיד: "עכשיו אני לא צוחק, עכשיו אני מתייחס לזה ברצינות".



בנט הוסיף ואמר כי אורבך היה דובר נאמן של ארץ ישראל, תורת ישראל ומדינת ישראל: "בעולם שהולך ומקצין- אורי היה חביב על כולם, ממש כולם. כולם מכירים את השנינות וההומור שלו, אך פחות מכירים את אומץ הלב שלו- לעמוד לבד מול 20 אנשים בדעה אחרת ולהגיד את האמת גם אם זה לא פופולארי בתקשורת וגם לפעמיים בסיעה". יו"ר הבית היהודי העביר מסר למשפחתו של אורבך: "כולם אוהבים את אורי. משפחת אורבך יקרה- מיכל- רוני, תמר ודניאל. עם ישראל כולו איתכם. נמשיך מאיפה שהתחלת, אורי".