יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) קרא היום (שבת) לישראל לשוב לשולחן המשא ומתן בהקדם. בראיון עם אתר אל-ערב הישראלי, הדגיש כי "במידה וישראל תסכים ליוזמה הערבית לשלום, היא תרוויח".
 
אבו מאזן אמר במוקטעה ברמאללה: "אין לי בעיה לנהל משא ומתן עם נתניהו כי הוא מייצג את מדינת ישראל. היד שלי מושטת תמיד" והוסיף כי "הייתה לנו התקדמות גדולה במהלך המשא ומתן עם אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, במהלכו דנו בכל דבר ופתאום הוא הורחק מהזירה הפוליטית".

יו"ר הרשות ביקש לפנות לישראלים ואמר: "אנחנו אומרים לעם בישראל - ידינו מושטות לדו קיום בין שתי המדינות, אל תכרתו את היד המושטת לשלום כי החלופות אינן מועילות לאיש. החלופות הרסניות".

הוא קרא ש"לא לשחק בעניין מזרח ירושלים, כי אין ויתור עליה" ואמר שיש לצרף את מצרים וירדן לתהליך השלום בין הפלסטינים לישראל. "על העם הישראלי להבין מה הוא עומד להרוויח במידה והוא יסכים ליוזמה הערבית, המסתכמת בהכרה של מדינות הערביות והאסלאמיות בישראל".
 
עבאס קרא שוב למדינות ערב להתערב בעניין הפנים-פלסטיני ואמר כי "יש לפעול בנחרצות, כמו שפעלו בתימן, על מנת להשיב את הלגיטימציה של הרשות הפלסטינית ברצועת עזה". 

עוד סיפר אבו מאזן כי "החלטנו לשוב ולעיין מחדש בהסכמי אוסלו, מאחר וישראל לא ממלאת אחר ההסכמים הללו" וטען כי כי "מתקיים דיאלוג ופגישות בין ישראל למנהיגים בכירים בחמאס".

אבו מאזן הוסיף כי עשה מאמצים כבירים על מנת להפסיק את הלחימה בעזה. "ביום ה-50, ארגון חמאס עצמו דרש הפסקת אש ללא תנאים" והדגיש כי "לו היינו משיגים פתרון לסוגייה הפלסטינית, לא היינו סובלים מטרור וקיצוניות" וכי "הטרור והקיצוניות עלולים להגיע לישראל בכל עת".

הוא אמר כי "אנחנו לא מסכימים בשום פשרה על מדינה אחת לשני עמים, אלא אנחנו רוצים שתי מדינות - אחת לנו והאחרת לישראל". היו"ר אמר כי "אני לא נגד היהודים, ואני מעוניין לפגוש את כולם ולהסביר להם את עמדתי".
היו"ר הוסיף עוד כי "ישנה תאוריה ישראלית עליה מסכים חמאס והיא אומרת שיש להקים מדינה בעזה עם תוספת אדמה בסיני, ואנחנו דוחים את התאוריה הזו".