טקס חילופי שרים התקיים היום (ראשון) במשרד לביטחון הפנים. השר לביטחון הפנים הנכנס, חבר הכנסת יריב לוין, סקר את משמר הכבוד שהמתין לו בכניסה למשרד, בהשתתפות הנהלת המשרד והגופים: משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר והרשות הארצית לכבאות והצלה.

השר לוין, הודה לשר היוצא יצחק אהרונוביץ', ואמר כי הוא רואה זכות עצומה להיות חלק מהמשרד לביטחון הפנים ולהוביל אותו. השר לוין אמר עוד בטקס הפרידה מאהרונוביץ': "אני נכנס היום לתפקיד לאחר שהתבקשתי על ידי ראש הממשלה לכהן כשר התיירות, כשר המקשר בין הכנסת והממשלה, וגם כשר לביטחון הפנים. מהניסיון בפוליטיקה, אני יכול לומר שפקדונות הופכים לתוכניות חסכון ארוכות טווח.
 
לשר היוצא אמר לוין: "איציק ידידי, העשיה היומיומית שלך ושל כל המערכת היא דבר מרשים ואני רואה זכות עצומה לבוא, להיות חלק מהמשרד ולהוביל אותו. הובלת שורה ארוכה של תהליכים, בלטת בעובדה שכיבדת את עקרון הלב של הדמוקרטיה והוא עקרון הפרדת הרשויות והאחריות של כל רשות בפני חברתה. נכחת בכנסת ונתת תשובות לכל השאלות, גם הקשות, מתוך הבנה שהכנסת מתוך היותה גוף מפקח צריכה לקבל תשובות ישרות וכנות".


בנימה נרגשת "אני רוצה לאחל לך מכל הלב ובאהבה גדולה הצלחה רבה. מדינת ישראל חבה לך תודה גדולה על עשרות שנים של שירות. לסיום, אני רוצה להודות למשפחתי, לאשתי יפעת ולילדיי עידן, ניב ועדי."

"לפתח את החקלאות"
 
השר אורי אריאל נכנס לתפקיד שר החקלאות לאחר טקס בנוכחות קודמו יאיר שמיר "האנשים שנמצאים במשרד החקלאות והיחדות הנוספות הם באמת העוצמה והכח להגשים את החזון של משרד החקלאות. החזון שנוסח על ידי השר היוצא הוא נכון ומתאים ואנחנו נמשיך לצעוד בדרך ולקדם את הנושאים שהמשרד מופקד עליהם".
 
"לפני 150 שנה שהגיעו החלוצים הם חזרו אל הקרקע. עם ישראל של אז העריך את הקיבוצניקים כמודל לחיקוי. ברבות השנים פרסנו כנפיים לנושאים אחרים אבל  תפקידי הוא לא לשמור על החקלאות, מה שאומר להשאיר את המצב על כנו, אלא לפתח את החקלאות". 
 
עוד הוסיף השר אריאל: "יש במשרד החקלאות אחריות לנושא הבדואים בנגב. יש לנו אתגר מהיותר מורכבים והיותר קשים והיותר דחופים ומקווה שמאוד שנצליח בעזרת העבודה שכבר נעשתה פה להצליח להביא את האוכלוסיה הזאת למקומות יותר טובים כמו שמגיע להם. לא עושים להם טובה אלא זה מגיע להם בזכות. אני בטוח שיחד אתכם ועובדי הרשות נביא לשיפור המצב כדי להכניס את אותם אזרחים שחלקם משרתים בצה״ל למקום יותר טוב ויותר מתאים למדינת ישראל". 
 
"שואלים אם אהיה שר החקלאות, או החקלאים או הצרכנים. בסוף זה שקלול של כל הדברים והאיזונים בינהם. חשוב לטפל ביוקר במחיה אבל גם חשוב לשמור על החקלאים".

 הגנת הסביבה

השר היחיד בממשלה ה-34 שאינו חבר כנסת, אבי גבאי, איש "כולנו", נכנס רשמית לתפקידו כשר להגנת הסביבה. גבאי הכיר את יו"ר כולנו השר משה כחלון כשכיהן כיו"ר בזק וכחלון כשר התקשורת, מאז הפכו השניים למקורבים ולאחר פרישתו מבזק הפך גבאי לאחד הראשונים בגרעין המייסד של כולנו ולאיש אמונו של היו"ר.  השר גברי אמר בטקס החילופים במשרד: "אני שר אלמוני ופעיל תקופה קצרה בעולם הפוליטי, אך אני מכיר היטב את המגזר הציבורי. אהיה שר פעיל. איני ח"כ ובאתי לעבוד".
 
השר הנכנס שלח גם מסר לארגוני הסביבה שהביעו ספקנות באשר לסיבת ההתעקשות של כולנו על המשרד במו"מ הקואליציוני וחשש כי ביקשה את השליטה במשרד כדי לצמצם את השפעתם בהליכי התכנון והבנייה, ואמר: "'כולנו' ביקשה את המשרד מתוך הכרה בחשיבותו לאיכות החיים של כל אזרח. נכון שהמפלגה הציבה את נושא הדיור בראש סדר העדיפויות, ואני מאמין שתהליכים מאוזנים ישמרו על הסביבה יותר ממצבי משבר שמובילים לוועדות שדורסות את הכללים". השר הנכנס פנה לצוות המקצועי של המשרד ואמר: "כולנו שותפים לדרך, ליעדים,ולעשייה ויחד נהפוך את המשרד למוביל וקובע בתחום הגנת הסביבה". השר אופיר אקוניס, ששימש סגן שר הגנת הסביבה בממשלת המעבר, איחל לשר גבאי הצלחה בתפקידו החדש. 
 
בתחילה, גבאי שלא שובץ ברשימת כולנו לכנסת יועד על ידי כחלון לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר, אך משכולנו זכתה בבחירות ב-10 מנדטים, בחר שר האוצר הנכנס לתפקיד מנכ"ל משרדו את שי באב"ד מהמקום ה-11 ברשימה, שנותר מחוץ לכנסת, והחליט למנות לתפקיד השר השלישי של כולנו בממשלה את גבאי.