ליאת מלכא בלכטובסקי



איציק אלרוב, מייסד 'תנועת הצרכנים' ויוזם מחאת הקוטג', החליט לקבל את הצעתו של שר הכלכלה הטרי אריה דרעי ולהתמנות ליועצו לענייני יוקר המחיה. אלרוב הסביר לגיא זהר מדוע הסכים להתמנות לתפקיד ואף התייחס לפעילותו של השר דרעי.



אלרוב, שקיבל הצעות דומות בעבר, הסביר מדוע דווקא הפעם החליט להצטרף ל"מנגנון": "יש איזשהו הבדל מסוים בין להיות חבר כנסת מהשורה בנקודת זמן מסוימת, לפעמים אפשר לעשות את זה ולפעמים לא, השאלה היא באיזה קונסטלציה מדובר. לנסות להשפיע מהמקום הכי קרוב לאדם שהכי משפיע על החיים שלנו ביום יום מאז שאנחנו קמים ועד שאנחנו הולכים לישון, עמדת ההשפעה הזו היא דבר חשוב בעיני לנושאים שאנחנו מנסים לקדם כבר 4 שנים".





בהמשך סיפר על האג'נדה שמנחה אותו: "המטרה שלי היא לטפל ביוקר המחיה על ידי זה שאנחנו מורידים את המחירים ומחזירים את רמת השפיות למשהו שהיה כאן ב-2006, גם במחירי הדיור וגם ברמת המזון. אנחנו רואים פערים מטורפים שנפתחים בעוד השכר נשאר תקוע ומדדה אט אט מאחורי אותן עליות מטורפות שאנחנו חווים כבר כמעט עשור. אני חושב שלנסות להשפיע במקום הזה הוא דבר שיכול להואיל".



מייסד 'תנועת הצרכנים' סיפר על התרשמותו מהשר דרעי: "ניהלתי איתו מספר שיחות ונוכחתי לגלות שמדובר בבן אדם שיש לו מחויבות גדולה לכל מה שקשור ליוקר המחיה. האנשים שהוא מייצג נמצאים בשכבה מאוד נמוכה מבחינה סוציו- אקונומית וטיפול ביוקר המחיה יעזור להם ויעזור לנו ולשכבות החלשות במיוחד, זה דבר שאתה רואה שהוא בוער בעצמותיו".



ביקורת רבה נשמעה בעבר על כך שדרעי פועל ומקדם רק את ענייניו של המגזר אותו הוא מייצג, אלרוב הסביר מדוע לדעתו אין בעייתיות בכך: "אם אנחנו לדוגמא מורידים את המחירים כי הוא רוצה להוריד את המחירים לחרדים אבל כתוצאה מזה המחירים ירדו לכלל הציבור - אין בזה דבר רע".