ועדה חדשה הוקמה היום (שני) בכנסת, הוועדה ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור.



בראש הוועדה תעמוד חברת הכנסת סתיו שפיר מ"המחנה הציוני". הקמת הוועדה התאפשרה לאחר שח"כ שפיר התחייבה על פי הסכמות שהוצגו בכנסת כי לא תחדור לתחומי העבודה של ועדת המדע והטכנולוגיה או של ועדת חוק ומשפט שתחומיהם חופפים.



מלבד שפיר יהיו בוועדה גם חברי הכנסת יוסף ג'ברין מ"הרשימה המשותפת", שי פירון מ"יש עתיד", רועי פולקמן מ"כולנו", ניסן סלומיאנסקי מ"הבית היהודי", יואב בן צור מ"ש"ס", רוברט אילטוב מ"ישראל ביתנו" וח"כ אורי מקלב מ"יהדות התורה". טרם נמסרו שמותיהם של שני חברי כנסת ברשימת "הליכוד" וח"כ נוסף מ"מרצ".



על פי ההסכמות, סמכויות הוועדה יכללו "יישום המידע הממשלתי ברוח חופש המידע,  בחינת סוגי המידע העומדים לרשות הציבור או עיונו וגיבוש עקרונות של שקיפות של גופי הממשל".



הוועדה לא תעסוק בפרויקטים המצויים מזה זמן בסמכותה של ועדת המדע והטכנולוגיה, כגון ישראל דיגיטלית, ממשל זמין ורשות התקשוב הממשלתית. סיעת המחנה הציוני מתחה בימים האחרונים ביקורת על כך שהמפלגה הסכימה לקבל את ראשות הוועדה החדשה במקום את ראשות הוועדה לעובדים זרים שעומדת להיסגר. ח"כים בסיעה אמרו שחשוב יותר לטפל בבעיות העובדים הזרים מאשר בסוגיות ערטילאיות הנוגעות להנגשת מידע.



יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, השתתף היום בדיון בוועדת הכנסת בה הוחלט על הקמת הוועדה החדשה ואמר: "אני רוצה להודות לכל מי שהיה שותף לקבלת ההחלטה. הוועדה הזו חשובה מכיוון שכל הזמן הציבור שואל שאלות ולא מקבל תשובות. זהו אחד הדברים החשובים שהכנסת עשתה למען הנגשת מידע".