הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעתו של השר אופיר אקוניס לבטל את אגרת הטלוויזיה ולדחות את תחילת שידור תאגיד השידור הישראלי למרץ 2016.



השרים קיבלו את הצעתו של אקוניס לשנות את שם הגוף החדש לתאגיד השידור הציבורי הישראלי. עוד נקבע כי רשות השידור תפנה את מתחם רשות השידור בשרונה בתל אביב, יחל מו"מ עם העובדים על פרישה מרצון והרחבת סמכויות המנכ"ל הזמני לקליטת עובדים ואישורי תכנים.



השר אקוניס אמר בתגובה: "חובתנו להבטיח שידור ציבורי, שמביא לידי ביטוי את כלל הדעות, הגוונים, הזרמים והתרבויות בחברה הישראלית. בחודש האחרון, מאז קבלתי את האחריות על רשות השידור, פעלתי, ביחד עם מנכ"ל משרד התקשורת ובהידברות עם משרד האוצר, למען הבטחת קיומו של שידור ציבורי ישראלי, והחלטת הממשלה שהתקבלה כעת, מבטיחה זאת".



משרד האוצר הגדיר שאם התנאים שהציב לא יתמלאו, החוק יימשך מהכנסת ורשות השידור למעשה מתבטלת. 



השר אריה דרעי שנמנע בהצבעה, אמר בדיון בממשלה על חוק השידור ציבורי כי הוא תומך ברפורמה ומודע לחשיבות השידור הציבורי. עם זאת, הוא הוסיף כי לדעתו 700 העובדים של תאגיד השידור הציבורי צריכים לבוא מתוך 1500 המפוטרים המתוכננים. 



"לא יכול להיות שיפוטרו 1500 איש ויביאו במקומם 700 עובדים חדשים. זה לא נכון, לא הגיוני ולא הוגן. כמובן שאם רוצים לגייס כמה כוכבים חדשים זה בסדר, אך 700 העובדים חייבים להיות מתוך 1500 המפוטרים", אמר דרעי. 



השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שהוביל את הרפורמה בשידור הציבורי בממשלה הקודמת, כלל לא הגיע לדיון.