במפלגת הליכוד פנו היום (שני) לרשת הפייסבוק ורשת הטוויטר, בבקשה להסיר תמונות מסיתות שפורסמו נגד חברי הליכוד ונגד נשיא המדינה.



"אשריקו", בעל החשבון שפרסם את התמונות, אמנם איננו בעל מספר רב של עוקבים, אך התמונות המטרידות שפרסם חשופות לקהל הרחב ברשתות החברתיות. 



לאורך כל היום אשריקו הפיץ שוב ושוב תמונות של בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, משה יעלון, שופטת בית המשפט העליון מרים נאור, פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כשהם במדי נאצים או חושבים כאפייה.






אין זו הפעם הראשונה שמעשי הסתה מסוג זה יוצאים לפועל. בתקופת הבחירות האחרונות, הונחו תמונות של יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, כשהוא לבוש בבגדי קצין אס אס ובפנים חבולות. לצד התמונות בוצע ניסיון להשחתת רכבה של פעילת המפלגה ברמת גן.



בעקבות פעולות אלו, היועץ המשפטי של מפלגת יש עתיד פנה ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה לפתוח מידית בחקירה בגין הסתה וניסיון להשחתת רכוש.



מקרה נוסף אירע בחודש דצמבר האחרון, כאשר פורסמו תמונות של ראובן ריבלין, יאיר לפיד, ציפי לבני, ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, כשהם לבושים כביכול במדי אס-אס וסמלי צלב הקרס מעטרים את שרוולי מעיליהם. בצד התמונות, שפורסמו בדף פייסבוק פיקטיבי בשם "נתן זועבי", הוצגו הנשיא, השרים והמפכ"ל כ"אנטישמים שמתנגדים למדינה יהודית בארץ ישראל" וזאת על רקע התנגדותם המוצהרת - לפחות של הנשיא והשרים - לחוק הלאום.