סערה במערכת הפוליטית בעקבות דבריו של ח"כ מוטי יוגב, (הבית היהודי) שקרא היום (חמישי) לשופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן "לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת", בעקבות החלטת בג"ץ מהיום לעכב הריסת בתי מחבלים.
"שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, בפסק דינו מהיום שעיכב הרס בתי מחבלי רוצחים, שם את עצמו בצד של האויב. על זכויות רוצחים הוא מגן ובכך מונע ענישה מרתיעה ומסכן חיים", אמר ח"כ יוגב.
עוד אמר ח"כ יוגב כי "לאור פסיקותיו הלא מידתיות של השופט פוגלמן, בהן הורה על הרס בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב, למרות שלא הוכחה בעלותם של התובעים הערבים", הוא קורא לו לפשוט את מדי השופט ולהצטרף לרשימה המשותפת "שפסיקותיו כדעותיה". הוא ציין כי "זה אותו שופט פוגלמן שמגן על שוהים בלתי חוקיים, שהורה על סגירת מתקן חולות ולא חס את סבלם של תושבי דרום תל אביב".

"ראוי שהממשלה וכך גם אני אשתדל בכנסת למצוא הדרכים לעקוף את פסיקותיו הלא מוסריות והלא מידתיות של השופט פוגלמן באופן שנרתיע רוצחים ואויבים ונגן על קיומם של עם ישראל ומדינת ישראל ונציל חיים", הוסיף חבר הכנסת.

הריסת בתי מחבלים, ארכיון. צילום: פייסבוק
 
"דברי בלע חסרי רסן"
 
יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח אמר בתגובה כי "זו לא בפעם הראשונה שח״כ מוטי יוגב מדבר דברי בלע חסרי רסן על בית המשפט העליון. אחרי שהציע להעלות דחפור על היכל הצדק הישראלי, הוא מסית עכשיו נגד שופט עליון ומבטיח, תוך אי הבנה מוחלטת של התהליך הדמוקרטי, לסכל את פסיקותיו".
"מי שעומד כאן למבחן הם שרת המשפטים ומפלגתה: אם לא יתנערו מיד מהח"כ עם הבולדוזר, יתברר מעל לכל ספק שמפלגת הבית היהודי כופרת בדמוקרטיה. זהו המבחן של נפתלי בנט ואיילת שקד: לגבי יוגב, חבל על הזמן לנסות להסביר לו מושגי יסוד דמוקרטיים", הוסיף שלח.


"זו הסתה" ,ח"כ שלח. צילום: פלאש 90

ילין: "לפתוח בחקירה נגד יוגב על הסתה"
חברו לסיעה, ח"כ חיים ילין, קרא לפתוח בחקירה נגד ח"כ מוטי יוגב על הסתה כנגד השופט פוגלמן: "אנחנו מתגאים כל פעם מחדש שאנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, מבחינת ח"כ מוטי יוגב אנחנו בדיקטטורה. במדינה דמוקרטית איש אינו עומד מעל החוק", אמר ילין.
"ח"כ יוגב שכח כנראה שבית המשפט פועל מתוקף חוק יסוד שקבע הריבון, שמפלגת 'הבית היהודי' היא חלק ממנו. אני קורא לפתוח באופן מידי בחקירה כנגד ח"כ מוטי יוגב על הסתה", אמר ילין. לדבריו, "במדינות חשוכות, החלום של מוטי יוגב לעלות עם D9 ישר על בתי המחבלים ושופטים היה מתגשם. אם הוא רוצה מדינה כמו דיקטטורה של גנרלים בארגנטינה ושבתי המשפט יאשרו בדיעבד את הרס המדינה, שיחפש מקום אחר לעשות זאת, לא במדינה שלנו."
כזכור, בעבר עורר ח"כ יוגב סערה דומה לאחר שתקף את בג"ץ, בעקבות החלטתו לדחות ערעור נגד הריסת בתי מריבה בבית אל, ואמר: "על בג"ץ צריך להרים כף של טרקטור D9  ואנו כמערכת מחוקקת נדאג לרסן את השלטון המשפטי במדינה, את הזנב שמקשקש בכלב".
גם חה"כ מיכאלי, יו״ר סיעת המחנה הציוני, התייחסה לאמירותיו של יוגב: "חשבתי שאחרי האמירה האומללה הקודמת שלו, וההתנצלות שבאה בעקבותיה, מוטי יוגב הבין עד כמה מסוכן מסע ההסתה שהוא מוביל נגד בהמ״ש העליון. מוטב שהוא וחבריו לסיעה ולממשלה יתרכזו בלהציע פתרונות אופרטיביים שיסיימו את גל הטרור הזה במקום להשיא עצות מסוג אלו לשופטים ומחר להתנצל עליהן".

"חשבתי שאחרי אמירתו הקודמת הוא הבין כמה מסוכן מסע ההסתה", חברת הכנסת מיכאלי. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
 
בנוסף לכך, חה״כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) התייחסה לדבריו של יוגב ואמרה: "יש להוריד לאלתר את ההודעה ולהביע את התנצלותו בפני השופט פוגלמן. מבלי להתייחס לתוכן פסיקתו של השופט, לא ייתכן שח״כ מסית בצורה בוטה כל כך כנגד שופט. את פסיקותיו של בית המשפט יש לכבד וניתן להיאבק בהן רק בדרכי המשפט המקובלות. אני מצפה מח״כ יוגב להפנים שמעבר ללייקים שהוא עשוי לקבל ברשתות החברתיות יש למילותיו השפעה של ממש על ציבור תומכיו אשר עלול לפרש את הודעתו על ידי ביצוע מעשה קיצוני״.
עוד הוסיפה נחמיאס ורבין: "צר לי שדווקא בתקופה רגישה שאנו נמצאים בה, 20 שנה לרצח רבין, אני נוכחת לגלות שלא למדנו כלום מהרצח ומהתקופה שלפני הרצח. לא אתן לזה יד ואהיה הראשונה לצאת כנגד ההסתה, ולא משנה מי מטרת ההסתה. אני מצפה משר החינוך גם בכובעו כשר החינוך וגם בכובעו כיו״ר מפלגתו של יוגב לפעול בעניין באופן מידי ולמנוע מעשים שכולנו נתחרט עליהם״.

גם שר התיירות תקף את החלטת בג"ץ, ח"כ שי: לפתוח בחקירה נגדו
שר התיירות, יריב לוין, תקף גם הוא את ההחלטה: "בג"ץ מצליח לשבור פעם נוספת את שיאי האבסורד של עצמו, כאשר בהחלטה שהיא על גבול ההזיה, כובל את ידיהם של כוחות הביטחון ושל הממשלה בעיצומו של גל הטרור. החלטת בג״ץ היא המשך ישיר לנזקים העצומים שגורמת מערכת המשפט ליכולתם של הממשלה וכוחות הביטחון להתמודד עם הטרור, פוגעת פגיעה של ממש במאמצי ההרתעה של ישראל ונותנת רוח גבית לטרור. הגיע הזמן ששופטי בג״ץ יבינו שתפקידם הוא להגן על אזרחי ישראל ולא על המבקשים לרצוח בנו."
ח״כ ד״ר נחמן שי פנה הערב ליועץ המשפטי לממשלה, עו״ד יהודה וינשטיין, ותבע ממנו לפתוח מיד בחקירה נגד שר התיירות, יריב לוין, על דברי ההסתה שהשמיע כנגד בית המשפט העליון. ״בדבריו״,  אמר ח״כ שי, ״השר לוין חותר תחת שלטון החוק בישראל ופוגע באבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית. דברים אלה אינם יכולים להישאר מבלי שאתה, היועמ״ש, תבחן אותם במבחן המשפטי והציבורי.״
 
הח"כ מהימין שדחה את ההתקפות
 
בתוך כך, בניגוד לתגובות מהימין, ח"כ יואב קיש מהליכוד דחה את ההתקפות על בג"ץ ואמר כי יש לכבד את הצו הארעי של בג״ץ, במקרה הזה ההתלהמות על בג״ץ מיותרת ושגויה. הריסת בתי מחבלים היא פעולה חשובה נגד הטרור, אך צריכה להשיג את מטרתה ולא להזיק".
עוד אמר ח"כ קיש כי "הצו ניתן עקב בחינת טענות שהבתים שכורים ואינם בית המחבל. אין מניעה לבחון מקרים ספציפיים לגופם כל עוד העיכוב הוא לזמן קצר מאוד".