חברי הכנסת החליטו היום (שלישי), בניגוד להמלצות של וועדה ציבורית שדנה בנושא, להקפאת שכרם. לפיכך, באחד בינואר יעלה שכר הח"כים בסכום של בין 700 לאלף שקל בחודש.



בעד ההצעה הצביעו אחד עשרה: יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן, והח"כים: נאווה בוקר, נורית קורן, דוד אמסלם, אורן חזן, מיקי זוהר, טלי פלוסקוב, ינון מגל, יואב בן צור, רוברט אילטוב וישראל אייכלר. בעד ההקפאה הצביעו רק ארבעה ח"כ: שלי יחימוביץ', מירב מיכאלי, יוסי יונה ויעל גרמן. 

על פי ההחלטה, שכר הח"כים יועלה בשיעור עליית השכר הממוצע במשק אך בניכוי אחוז אחד, שהוא עליית שכר המינמום. בעקבות ההחלטה אמרה יחימוביץ' כי "ההחלטה להשאיר את ההעלאה המופרזת על כנה, למעט שינוי קוסמטי עלוב ומגוחך היא בושה וכלימה לכנסת ולחברי הכנסת. אלא שלמרבה הצער, נראה כי הבושה אבדה כליל".

"כנראה שחנוך דאום רשם לך פאנצ'ים" 

גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף את ההחלטה: "זו בושה, חברי הכנסת מתעקשים לקבוע את השכר של עצמם, זה בלתי נסבל ושערורייתי, אנשים פה לא גומרים את החודש והח"כים מעלים לעצמם את השכר". 

במהלך הדיון פרץ ויכוח בין חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד), שתמך בהעלאת השכר, לבין ח"כ חיים ילין (יש עתיד), שהתנגד להעלאה. ילין אמר לחזן: "אני מבקש שההצבעה תהיה בז'יטונים". חזן לא נשאר חייב: "כנראה שחנוך דאום רשם לך פאנצ'ים, גם בז'יטונים אתה לא יודע לספור". ילין הגיב בכעס: "לא ניהלתי קזינו ומעולם לא עזבתי את ישראל". 

התנועה לאיכות השלטון התייחסה לדיון בוועדת הכנסת: "הדיון היה הכל, למעט ענייני. למרבה האכזבה, משחקי הכוח בין הקואליציה לאופוזיציה שלטו בשיח - לא הסוגיה עצמה ולא אינטרס הציבור. מנכ"ל התנועה לאיכות השלטון הביע בפני הוועדה את עמדת התנועה והדגיש את האבסורד בכך שחברי הכנסת קובעים לעצמם את השכר. לצערנו רוב חברי הכנסת לא הבינו את המשמעות הציבורית, שהלכה למעשה הם הופכים את הוועדה הציבורית לריקה מתוכן. אנו נמשיך להילחם לתיקון האבסורד ולקידום האיכות הכה-חסרה בשלטון".