למרות הפגישה המוצלחת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ברק אובמה וההצהרות החוזרות ונשנות כי נפתח דף חדש ביחסי ישראל- ארה"ב, במעצמה מסרבים לומר כי הם מתנגדים לסימון מוצרים מהתנחלויות. יתרה מכך, במסמכי המדיניות של משרד האוצר האמריקאי המתייחס לייצוא מוצרים לארצות הברית נכתב כי "כל מוצר המיוצר בגדה או באזורים המוגדרים כרצועת עזה לא ישאו את הכיתוב מיוצר בישראל".  גורם בממשל האמריקני אמר כי בשטח, נכון לעכשיו, אין בארצות הברית סימון מוצרים.

ביוני השנה דווח בארצות הברית כי סודה-סטרים תצטרך לסמן את כל מוצריה המשווקים לשוק האמריקאי בתווית שבה ייכתב: "מיוצרים בגדה המערבית". ההחלטה התקבלה, כך על פי הדיווחים, כתוצאה מלחץ שהפעילו פעילי זכויות אדם בארצות הברית. רק לאחר שמפעל החברה הועתק לרהט, הוסר איום הסימון מעל מוצרי החברה.
בממשל האמריקאי עדיין לא החליטו מה המדיניות לגבי סימון מוצרים. אתמול אמר שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, בראיון לקול ישראל כי "זאת לא השיטה שלנו לגבי התנחלויות. אנחנו מתנגדים לבנייה בהתנחלויות, אבל יש לנו את הדרכים שלנו לבטא עמדה זאת. אין מדינה בעולם שמסכימה עם הבנייה בהתנחלויות ואנחנו מבטאים זאת בדרך שלנו והאירופים בדרך שלהם". 



 
בתדרוך לכתבים במחלקת המדינה האמריקאית, סירבו לומר כי הם מתנגדים לסימון מוצרים: "נושא זה עדיין תחת דיונים", אמר מארק טונר דובר מחלקת המדינה והוסיף כי ארצות הברית מתנגדת לחרם על ישראל. טונר אמר כי "עמדתנו לגביי חרם על ישראל לא השתנתה. אנחנו מתנגדים למאמצים לבצע לישראל דה לגיטימציה ולבודד אותה מהעולם".  בתשובה לשאלות כתבים אמר טונר כי ההתנחלויות הן "לא לגיטימיות" ו"מזיקות להשגת שלום ובטחון לטווח ארוך".
טונר הוסיף כי סימון המוצרים לא מגיע כהפתעה: "אם ישראל תמשיך להרחיב את ההתנחלויות, זה לא צריך לבוא בהפתעה שהקהילה הבינלאומית תנקוט בצעדים להגביל פעילות מסחרית עם ההתנחלויות".
אחד הכתבים שאל את טונר אם סימון המוצרים הוא חרם. רק לבסוף טונר הודה כי שסימון המוצרים עלול להיתפס כחרם. לאחר מכן שינה את עמדתו ואמר כי סימון המוצרים הוא "צעד בדרך לחרם".