שר התיירות, יריב לוין עורר היום (חמישי) סערה בוועידת השלום של עיתון "הארץ" כאשר הקהל צעק לעברו קריאות בוז וכינה אותו "גבלס". נאומו נקטע על ידי הנוכחים שהשמיעו קריאות נאצה.



בעת נאומו בתל אביב האשים לוין את מחנה השמאל ואמר: "הדרך של השמאל, של הקהילה הבינלאומית ושל מזכ"ל האו"ם נכשלה. הקונספציה כולה שגויה מיסודה. חיזקתם את הקיצונים והרחקתם את השלום".



"עם איננו יכול להיות כובש בארצו- תוכלו לעוות את ההיסטוריה ולהמציאה מחדש, אבל לא תוכלו למחוק את העובדה הפשוטה שארץ ישראל היא ארצו של עם ישראל", הוסיף לוין.



לדברי לוין צריך לשנות את התפיסה מהיסוד: "הדרך לשלום עוברת לא מבפנים החוצה אלא מבחוץ פנימה. אם הקהילה הבינלאומית הייתה משקיעה בבניית קשרים וגשרים בין מדינת ישראל ומדינות המפרץ וצפון אפריקה, לו כל אותם מאמצים של תעשיית השלום – עשרות השנים, היו מושקעים בלייצר את הגשר והבסיס הזה, היינו היום במקום אחר".



ריבלין: "הפקרנו את ביטחון היהודים ואת רווחת הערבים"



הנשיא ראובן ריבלין נאם גם הוא וטען כי ממשלות ישראל הזניחו את מזרח ירושלים. "כך הפקרנו את ביטחון תושביה היהודים ואת רווחת תושביה הערבים", אמר הנשיא שהוסיף כי "הפלסטינים כאן ואינם הולכים לשום מקום. הפרדה או גדר לא יעלימו אותם ולא יהפכו אותם ללא-עוינים, אך גם אידאולוגיית 'ארץ ישראל השלמה' של הימין לא תבלע אותם או תהפוך אותם לאוהבינו.



בפנייה לצעירים הפלסטינים קרא ריבלין לבחור בדרך החיים: "אל תתנו לתרבות הפורנוגרפיה של המוות מבית דאעש לטמטם אתכם".