שרת המשפטים איילת שקד אמרה היום (שני) בכנס "נלחמים בגזענות", התייחסה למקומם של הערבים בחברה הישראלית ואמרה כי "כשמדברים על גזענות אי אפשר להתעלם מאפליית ערביי ישראל. מדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי אך היא משטר דמוקרטית וערביי ישראל הם חלק אינטגרלי".



לדברי שקד מערכת המשפט צריכה לחשוב על דרכים נוספות להתמודד עם גזענות: "כולל ייצוג הולם למיעוטים וכולל מינוי שופטים גם בוועדה לבחירת שופטים".עם זאת הדגישה שקד כי "האחריות למיגור הגזענות היא גם על המנהיגים הערבים שלא פעם משחירים את פניה של ישראל. אנו רואים מנהיגים שחוברים לגרועים שבאויבנו. הציבור הערבי צריך לדעת שמי שרוצה דו קיום צריך להוקיע את ההסתה".



לדברי שקד עם ישראל סבל מגזענות לאורך ההיסטוריה והיא מרגישה את השנאה באופן אישי: "דווקא בשל כך אנחנו צריכים להניף את דגל המלחמה בגזענות. אני שמחה על זה שילדיי עוד קטנים ולא רואים מה כתוב בפייסבוק. בחצי השנה שמכהנת סבלתי מלמעלה ל-2,000 התבטאויות שנאה כלפיי ברשת".



יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, התייחס גם הוא למאבק בגזענות ואמר כי "צריך להפסיק להתבכיין מול הגזענות ולהתחיל לעשות".הרצוג הציג הצעת חוק שיגיש בימים הקרובים ותאפשר לשירות המדינה לפסול אנשים מתפקידים ציבוריים בהתייחס להתבטאויות מסיתות וגזעניות או לחברות בארגונים מסיתים.



"הצעת החוק תיתן כלי אמיתי וחזק למדינה בהגנה על הדמוקרטיה שלה. אנחנו לא יכולים להמשיך להתבכיין ולנזוף ברבנים המקבלים משכורת מהמדינה וקוראים להפסיק להשכיר דירות לערבים, או תומכים בהתבטאויות גזעניות וארגונים המסיתים לטרור ואלימות", הוסיף הרצוג.