מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה שנייה ושלישית את התיקון להצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 21). בקריאה שלישית תמכו בהצעה 49 חברי כנסת והתנגדו 36. בעקבות המהלך, הודיעה מפלגת יש עתיד, בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל,  כי תגיש היום בשעה 12:00, בג"צ כנגד הביטול של חוק השוויון בנטל.  את הבג"צ יגיש ח"כ אלעזר שטרן. 


 

תיקון החוק מבטל למעשה את החוק הקודם, יאפשר את דחיית יישומו בשש שנים, ולמעשה יסיר מעל צעירים חרדים את חובת הגיוס לצה"ל. כמו כן מבטל בין היתר, התיקון, את הסנקציות הפליליות האמורות להיות מופעלות אם החרדים לא יעמדו ביעדי הגיוס. המהלך היה חלק מההסכמים הקואליציונים בין המפלגות החרדיות לראש הממשלה בנימין נתניהו. 

בהצבעה לא השתתפו חברי הכנסת מהליכוד שרן השכל ויואב קיש. קיש הודיע כי בחר שלא להשתתף בהצבעה, כיוון ששינוי החוק במתכונתו הנוכחית אינו מהווה לדעתו פתרון ראוי מספיק לסוגיית השוויון בנטל.

"אני מחויב לקואליציה הנוכחית שבעיניי היא הטובה ביותר שיכולה להיות למדינת ישראל ולעם ישראל – לכן לא אצביע נגד במליאה להעברת החוק", אמר קיש. 
סיכמתי עם חבריי, חברי הכנסת החרדים, להמשיך ולדון במתווה חוק הגיוס ולפעול להגעה להבנות והסכמות בנושא". 

"חוק לא שוויוני שפשוט מפריד בין שתי קבוצות" 
 
על פי ההצעה תוארך תקופת ההסתגלות, מ-3 שנים ל-6 שנים ותכונה "תקופת הסתגלות ראשונה". בנוסף, מוצע לקבוע "תקופת הסתגלות שנייה" שאורכה יהיה 3 שנים. במהלך תקופה זו, כל עוד תהיה עמידה ביעדי גיוס, תתאפשר דחיית השירות למי שגילו עולה על 21.  במקרה של אי עמידה ביעדי גיוס תתאפשר דחיית גיוס מעל גיל 21 רק בהיקפים שיקבע שר הביטחון, בשים לב ליעדי הגיוס שקבעה הממשלה בהתחשב בהמלצתם של שר הביטחון והשר הממונה על השירות האזרחי. 
 
יו"ר וועדת חוץ וביטחון ח"כ צחי הנגבי הציג את ההצעה ואמר: "הממשלה סבורה שאפשר להמשיך ולקדם את העמידה ביעדי הגיוס במסגרת שינוי כללי הדיאלוג ועל יסוד שיתוף פעולה עם הציבור החרדי" .

ח"כ אביגדור ליברמן תקף את הממשלה בעקבות ההצעה: "מדובר בחוק לא שוויוני שפשוט מפריד בין שתי קבוצות אוכלוסייה. אם הילד של שר הביטחון יתחמק משירות, יבואו מהמשטרה הצבאית וייקחו אותו לכלא. אם הילד של ח"כ חרדי יתחמק, הוא ילך ללמוד וגם יקבל מלגה. כשמדברים על הממשלה הזו, מילה כמו שליחות ונחישות לא רלבנטיות, אל יותר מילים כמו טיפשות, רפיסות ואופורטוניזם".