יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ח"כ מיכל רוזין וח"כ תמר זנדברג פנו הבוקר (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, בבקשה כי יורה למשטרה לחקור את שר פנים ח"כ סילבן שלום, זאת לאור האשמות ועדויות חוזרות בתקשורת, המעלות חשד להטרדה מינית של עובדות הכפופות לו.
בפנייתן כתבו חברות הכנסת: "אנו החתומות מטה פונות אליך בבקשה כי תורה למשטרה להזמין לחקירה את השר סילבן שלום על מנת שיציג את גרסתו לגבי ההאשמות והעדויות החוזרות על חשד להטרדה מינית של עובדות הכפופות לו. מהפרסומים בתקשורת עולה תמונה מדאיגה וחמורה של הטרדות חוזרות ונשנות הכוללות כפייה פיזית של מגע מיני וניצול חמור של מרות הנמשכות לאורך זמן, כאשר מדובר ביותר מנפגעת אחת". עוד כתבו כי "על פי החוק חקירה שכזו מתחייבת גם בהיעדר תלונה וזאת כאשר עולה חשד לביצוע עבירה, קל וחומר כאשר מדובר בשר בממשלה. נבחר ציבור אינו יכול להתבצר בשתיקה או להסתפק בהכחשה סתמית בתקשורת וחייב מוסרית במתן דין וחשבון ובמסירת גרסתו ותגובתו להאשמות במשטרה".
לטענתן, "בתקשורת פורסם לא אחת כי המשטרה נמנעת מפתיחה בחקירה במקרים של הטרדה מינית בהיעדר תלונה של הנפגעת. נבקש כי תעמיד את המשטרה על חובתה לחקור מידע על חשד לעבירה גם כאשר לא מוגשת תלונה, כפי שקובע חוק סדר הדין הפלילי. מציאות בה קורבנות עבירה חשופות לעיתים קרובות מדי להאשמות והשפלות פומביות, לשקרים המופצים עליהן ולהאשמתן באירועים הפוגעניים כלפיהן, מחייבת את הרשויות להגן עליהן ביתר שאת".

כזכור, הבוקר פורסם ב"הארץ" כי עובדת לשעבר בלשכתו של השר העלתה האשמות לפיהן היא סבלה לכאורה ממסכת הטרדות ונגיעות שנמשכה למעלה משנה. לטענתה, הפרטים הובאו לידי המשטרה אך היא סירבה להגיש תלונה. עוד פורסם כי המשטרה והמשרד של היועץ המשפטי לממשלה פנו אל העובדת לשעבר וביקשו ממנה מספר פעמים להעיד. בתגובה לפניית "הארץ" נמסר מטעמו של שלום כי "מדובר במחזור טענות שאין להן שחר. הנושא נבדק לעומק בעבר על ידי רשויות האכיפה ובהתאם להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, על דעת המשטרה והפרקליטות, העניין הסתיים בלא כלום".