ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון מתוקף היותו יו"ר הליכוד לערוך בחירות בזק לפריימריז לראשות מפלגתו בתוך כחודשיים. גורמים בסביבתו אומרים הערב (שבת) כי נתניהו העלה את הנושא בשיחות עם מקורבים וכי הוא בוחן ברצינות את הקדמת הפריימריז במפלגה.



בסוף השבוע הקרוב אמורות להתקיים במרכז הליכוד בחירות לתפקיד יו"ר המרכז. גורמים בכירים בליכוד אמרו הערב כי נתניהו מבקש להקדים את הבחירות ולהבטיח לעצמו שקט תעשייתי במפלגה, לאחר שהשלים את המשימות הגדולות שהציב לעצמו, ובהן העברת תקציב המדינה והעברת מתווה הגז. ההחלטה של נתניהו, אומרים בליכוד, נובעת גם מהתרחקות הסיכוי של הקמת קואליציה רחבה יותר עם המחנה הציוני בראשות הרצוג המתכוון לדחות את הפריימריז במפלגתו לשנת 2017, ועם יש עתיד בראשות יאיר לפיד.



עוד אמרו במפלגתו של ראש הממשלה כי הקדמת הפריימריז וקיום בחירות בזק לראשות הליכוד בתוך חודשיים יכולים לפגוע בכוונותיהם של שני מתמודדים אפשריים: השר לשעבר גדעון סער, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. היום תקף סער בחריפות את נתניהו בעקבות הפיגוע ברעננה, ואמר כי "גם הפיגוע ברעננה בוצע על ידי שוהה בלתי חוקי. אחרי שלושה חודשי אינתיפאדה, מתי תתחיל ממשלת 'הכל דיבורים' לטפל ברצינות בשוהים בלתי חוקיים ולסגור באופן אפקטיבי את שטחי הרשות?" 


סיבה נוספת למהלך היא הקמפיין שמנהל בחודשים האחרונים יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, המבקש להתמודד בבחירות הבאות מול נתניהו.