יו"ר מרצ זהבה גלאון מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה להורות על חקירת הרבנים שמעניקים את הגיבוי הרוחני לנערים שרקדו בחתונה את "ריקוד הסכינים". את הדברים היא אמרה הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות בנווה מונסון.



לדבריה, "קבוצה דתית מוסתת שחוגגת על דמו של תינוק שהחברים שלהם שרפו, אינה יכולה לפעול ללא הנהגה רוחנית, כך היה גם במקרה של יגאל עמיר שאמר בחקירתו בשב"כ שללא גיבוי של רבנים, "פסק דין רודף", לא היה רוצח את יצחק רבין".



עוד אמרה ראשת מרצ, כי "אין ספק שהם גם קיבלו רוח גבית מהחלטת בג"ץ לדחות את הערעור על סגירת התיק נגד מחברי הספר "תורת המלך", שקובע שזה בסדר להרוג תינוקות ושקיבל המלצה אישית מהרב יצחק גינזבורג, הרב דב ליאור ורבנים נוספים"



גלאון הוסיפה: "חקירה מתבקשת לא רק נגד הנערים, אלא, גם כנגד אותם רבנים שנתנו להם רוח גבית, ועודדו פעולות נקמה של בודדים כמו ברוך גולדשטיין, הרוצחים של מוחמד אבו חדיר ורוצחי משפחת דוואבשה".



ואלו יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, יוצא נגד ההגדרה לפיה עצורי פרשת דומא הם "עשבים שוטים": "זאת תופעה שצמחה בערוגות מטופחות היטב. יש לזה גיבוי אידיאולוגי, יש לזה גיבוי פוליטי". הוא אמר את הדברים באירוע שבת תרבות במבשרת ציון.



לפיד תקף בחריפות את הניסיונות להגדיר את התופעה כ"עשבים שוטים" ואמר: "איפה הייתם כשזרקו אבנים על כוחות הבטחון בבית אל? מישהו מהם קם ואמר לא יהיה כזה דבר במחנה שלנו? ועכשיו הם קוראים לזה עשבים שוטים. זה לא עשבים שוטים, יש לזה גיבוי אדיאולוגי, יש לזה גיבוי פוליטי וזו שעת מבחן של הציונות הדתית איך היא תתנהל בימים הקרובים. היא לא יכולה לפתור את עצמה כל כך בקלות בטענה שמדובר בעשבים שוטים"



"איפה הייתם כשזרקו אבנים על כוחות הביטחון בבית אל? אתם לא יודעים מה הרב גינצבורג אומר לתלמידים שלו? אתם לא יודעים מה הרב ליאור אומר לתלמידים שלו? הציונות הדתית לא יכולה לפתור את עצמה כל כך בקלות בטענה שמדובר בעשבים שוטים", אמר לפיד.



לפיד נשאל על הטענות המופנות נגד השב"כ בימים אלו סביב חקירת הרצח בדומא: "יש פה ובצדק נוהל פצצה מתקתקת. טרור יהודי כמו טרור ערבי צריך לפעול נגדו כמו שמטפלים בטרור. השב"כ עושה את עבודתו. מדובר בקמפיין השמצה נגד השב"כ, יש כאן נסיון של עורכי הדין של החשודים להכפיש את הארגון הזה ששומר על חיינו ומגן על ילדינו ושמגיע לאנשיו חיבוק גדול על מה שהם עושים ולא השמצות והכפשות".