"לא תולים אנשים הפוך ולא מותחים במיטת סדום ולא פוגעים באיברים אינטימיים", כל אמר הערב (שבת) שר הביטחון משה בוגי יעלון בתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 על הטענות כי השב"כ מענה את החשודים ברצח בני משפחת דוואבשה. לדבריו, כן מונעים שינה כי זה מפעיל לחץ פסיכולוגי. "יש דרך לעשות את זה. יש כלים שמותר לשב"כ להשתמש בהם".



יעלון הוסיף: "החשודים מתוחכמים. זה לא רק שהם עובדים עם דוקטרינציה רצחנית, הם גם לומדים איך לעמוד בחקירה, מה לעשות, מה לא לעשות, זה מקשה כמובן על השב"כ. השב"כ מפעיל את כל הכלים כדי להעמיד אותם לדין - בחלק מהמקרים בהצלחה ובחלק מהמקרים לא בהצלחה".



על החקירה עצמה אמר שר הביטחון כי הוא מעריך שלא יארך הזמן עד שנראה כתבי אישום נגד הרוצחים. "לצערנו הטרוריסטים היהודים. האירוע חמור ביותר, אנחנו מדברים על כך מההתחלה, ולכן נקטנו בצעדים דרקוניים, קודם כל - כדי למנוע את הפיגוע הבא".



יעלון התייחס גם למפלגת הבית היהודי והעומד בראשה, השר נפתלי בנט: "הייתי נזהר מלהטיל כתם על כל ההתיישבות והציונות הדתית, אבל בהחלט מישהו צריך לעשות חשבון נפש". לדבריו, "כשממצמצים בשאלה של שלטון החוק, מבנייה בלתי חוקית דרך התקפות עליי, למשל, כולל של שרים וחברי כנסת, ועד הרמת קול או יד על בית המשפט העליון - אז צעירים בני תשחורת שאצלם הדברים הם שחור ולבן מבינים שאולי זה בסדר לזרוק אבנים ושקיות שתן על שוטרים וחיילים, ולנקב צמיגי משטרה".



שר הביטחון התייחס גם לסרטון החתונה שפורסם השבוע. "יש פה עניין חינוכי, לא רק אכיפתי, כי יש פה בעיה קשה ביותר", הוא אמר. "מה שמשתקף בחתונה רחוק מן היהדות, הוא לא יהודי".



יעלון בירך על הגינוי של השר בנט אבל אמר שאין די בכך. "צריך להיות ברור, שלטון חוק הוא שלטון חוק", אמר שר הביטחון. "כשראש הממשלה הביא את הסרט הזה לקבינט לפני שבוע, ראינו את הזעזוע אצל אלו שהיו להם ספקות אם השב"כ מענה או לא, או אם מתנהלים שם באיפה ואיפה. חוק הוא חוק, בלי עיגולי פינות, בלי 'אבל', בלי מצמוצים ובלי גלגולי עיניים. כשלא שמים קו ברור, אנחנו מגיעים למעשה מכפיש שכזה".



הוא הוסיף כי הוא רואה קשר ישיר בין אי עמידה בשלטון החוק לזה שבסופו של דבר צעירים חסרי אחריות לוקחים את החוק לידיים ושורפים משפחה בכוונת תחילה, ואחר כך גם חוגגים על הדם באופן המכפיר הזה, הוא הוסיף. "יש לנו פה טרור יהודי, אני קורא לזה טרור מההתחלה. טרור הוא טרור הוא טרור, בין אם מבצע אותו ערבי או יהודי. נגד זה צריך לנקוט צעדים".