אמיר אוחנה, נציגו הראשון בכנסת של "גאווה בליכוד", תא הלהט"ב של הליכוד, יושבע היום (שני) לכנסת ויכהן כח"כ בעקבות פרישתו של שר הפנים סילבן שלום, שהתפטר בעקבות חשדות על הטרדות מיניות. אוחנה, עורך דין ואב לילדים שהובאו בפונדקאות, יהיה ההומוסקסואל המוצהר הראשון מטעם הליכוד.



אוחנה התראיין בשבוע שעבר ברדיו ללא הפסקה 103FM והביע את התרגשותו מהמינוי. אוחנה נשאל איזה חוק להט"בי ראשון הוא עומד לחוקק, והאם יש דבר כזה בקנה: "תראה, שמעתי שבארצות הברית מרשים עכשיו להומואים לתרום דם".



"אנחנו צריכים להיאבק על זה שגם לנו המדינה תשתה את הדם. זה משהו ששווה להילחם עליו. זה כמו שיגידו שהומואים לא משלמים מסים. אז אנחנו צריכים להיאבק כדי להיות שווים, שגם אנחנו נשלם מסים", אמר אוחנה.




"קצתי בדרך הייסורים"

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסילבן שלום נפגשו בשבוע שעבר באזור מגוריהם ולא בכנסת. בפגישה הגיש השר שלום לאדלשטיין את התפטרותו מהכנסת, בעקבות זאת, אמיר אוחנה יושבע לכנסת ביום שני.



סילבן שלום. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
סילבן שלום. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



כזכור, הפרשה נחשפה לראשונה ב"הארץ", שם פורסם כי עובדת לשעבר בלשכתו של השר העלתה האשמות לפיהן היא סבלה לכאורה ממסכת הטרדות ונגיעות שנמשכה למעלה משנה. לטענתה, הפרטים הובאו לידי המשטרה אך היא סירבה להגיש תלונה. עוד פורסם כי המשטרה והמשרד של היועץ המשפטי לממשלה פנו אל העובדת לשעבר וביקשו ממנה מספר פעמים להעיד. מאז העלייה לכותרות של הפרשה, נאספו ברשתות התקשורת השונות כ-13 עדויות של נשים, הטענו כי במהלך עבודתן מול סילבן, הוא ביצע בהן עבירות מין.



בשבוע שעבר הודיע המשנה לראש הממשלה כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים. בהודעה שמסר אמר: "כ-23 שנים אני משרת במסירות ובאמונה את הציבור כח"כ וכשר במשרדים שונים מתוך תחושת שליחות ורצון לקדם מטרות חברתיות וציבוריות חשובות ביותר. קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי, רעייתי,ילדיי ואימי המבוגרת. משפחתי תומכת בי באופן מלא, אך אין כל הצדקה למחיר הנדרש ממנה. בנסיבות אלה החלטתי לפרוש מתפקידיי כשר וחבר כנסת".