ועדת הכנסת בראשות ח"כ דוד ביטן החליטה היום (שני) סופית שהחל מה-1 בינואר יהיה זכאי כל ח"כ ליועץ פרלמנטרי שלישי, וזאת בניגוד להמלצת ועדה ציבורית שדרשה לבחון את הנושא באמצעות יועץ ארגוני, קודם לקבלת ההחלטה. 


"לא לכל דבר צריך למנות יועץ", אמר יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן (ליכוד), יוזם ההחלטה, בהתייחסו להמלצת הוועדה הציבורית שיועץ ארגוני יבחן את בקשת הוועדה לאשר לח"כים יועץ נוסף, "כשהחליטו על המבנה החדש בכנסת לא הביאו יועץ ארגוני כי היה ברור ומוסכם שזה מחויב המציאות. תנו גם לנו קצת קרדיט. לומר שהיועץ הארגוני יסיים את עבודת ותוך חודשיים זה לא רציני".
פרופסור חיים לוי, יו"ר הוועדה הציבורית ניסה לשכנע את הח"כים למנות יועץ חיצוני כדי שיבדוק את הנחיצות בעוזר שלישי. "תנו לי חודשיים ותופתעו", הפציר בח"כים.


ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) אמרה בדיון: "אתם מתייחסים אלינו כאל אויב. כאילו צריך לחנך אותנו, להסביר לנו את מקומנו. אנחנו ואתם באותו צד והוא דאגה לאינטרס הציבורי. עובדים ועובדות זה הכרחי על מנת שנוכל לייצר ולתפקד במספר זירות. יש עליה בטור הנדסי של הפניות אלינו וההתגוששות של הוועדה הציבורית עם הח"כים היא נזק לאמינות הח"כים. זה יוצר תסכול לנו וליועצות וליועצים שלנו כאילו כולם מינויים פוליטיים שבאו לפנק ח"כים".
פרופסור חיים לוי הוסיף: "אני לא מופתע מהתגובות. כך ציפיתי. הנימוקים של הח"כים דומים. יש עליהם עומס מאד קשה. בכך אין לנו ספק. ברגע שיו"ר הוועדה פנה התחלנו לטפל. אתם כל כך לא אויב שלנו, אבל אתם לא יכולים לצפות שנהיה חותמת גומי. אתם מגישים בקשה ורוצים שנחתום. זה לא הולך ככה. מה מידתי אני לא יודע. אין לנו דעה קודמת. אם רוצים שנחתום בלי לבדוק, אז שלא תהיה ועדה ציבורית".
עו"ד חגי סיטון, חבר הוועדה הציבורית אמר בדיון כי: "זה שמישהו מעלה על דל שפתיו דיבור שאנחנו אויב, זה חוסר הבנה בסיסי של תפקיד הוועדה הציבורית. אתם החלטתם שתהיה ועדה ציבורית. יש פרלמנטים בעולם שח"כים מחליטים הכל בעצמם. אנחנו לא באים כאויב. אנו בודקים בתום לב ובנפש חפצה".
ח"כ יואב קיש לחברי הוועדה הציבורית: "אתם נראים מנותקים. אני היום לא מטפל מספיק בפניות ציבור. אולי אני לא מנהל טוב. בלימוד מתווה הגז השקעתי המון שעות. זה פגע באותו זמן בדברים אחרים. אם היה לי עוד יועץ הייתי עושה עבודה טובה היותר. אני מבין את הדרישה לייעוץ ארגוני אבל אתם יכולים להיות קשובים ל-119 ח"כים. יש אחדות דעה מלאה בנושא". יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן העיר: "אני מבקש לקחת בחזרה את הביטוי 'מנותקים'. אנו רוחשים לחברי הוועדה הציבורית כבוד".