ח"כ אמיר אוחנה, הח"כ הטרי בליכוד שהצהיר רק בשבוע שעבר אמונים במקומו של סילבן שלום, הודיע אמש בעקבות הפיגוע בתל אביב כי הוא מקים שדולה להקלה בהיתרים לנשיאת כלי ירייה וקרא לאזרחים שעושים מילואים לשאת בנשק, וגרם לסערה ברשת.
 
בפוסט שפרסם ח"כ אוחנה, נציג התא הגאה בליכוד, לאחר הפיגוע בתל אביב הוא כתב:  "החלטתי לקחת על עצמי את נושא ההקלות במתן היתרים לנשיאת כלי ירייה. אם טרם הוקמה שדולה כזו - אקים אותה. אם הוקמה - אחיה אותה"
.
"השאיפה היא שכל אזרח נעדר עבר פלילי ו/או רפואי רלוונטי, המבצע שירות מילואים - יוכל לשאת נשק ברישיון אם יבקש. כן, ניתן להניח שלמרבה הצער תהיינה יותר תאונות נשק (כשחוטבים עצים וכו') אך אין כל יסוד להנחה כי יותר חיים יאבדו מתאונות נשק מאשר חיים שייחסכו במדינה מוכת טרור כשלנו", הוסיף.
 

לדבריו, הנוסחה היא יותר נושאי נשק מתורגלים ברישיון -יותר מחבלים מנוטרלים בזירה ופחות אבדן של חיי אדם. "בטרור שמבשיל במוחו הקודח של המבצע, להבדיל מבתשתית טרור ארגונית מסודרת, קשה להיאבק.  והתשובה לזה היא מלחמה בהסתה (המתחוללת גם על ידי אש"ף ואבו מאזן, שחלק מידידי מכנים "פרטנר") ומתן אפשרות ראויה לאזרחים להתגונן, ולא להישחט כצאן".

"הצעה מטורפת ומסוכנת" 

"כל שאמרתי נכון בעיני בין אם האירוע הערב הוא פח"עי, בין אם הוא פלילי. הבא להרגך - השכם להרגו. המשך שבת שלום, חיבוק חזק למשפחות ההרוגים והחלמה מהירה לפצועים", הוסיף הח"כ. הפוסט שהעלה בפייסבוק זכה לכאלפים לייקים ולמאות שיתופים אבל גם לביקורות נוקבות. אחד המגיבים כתב כי "הליכוד נאמן לתפיסתו להפריט כל מה שאפשר ולהזניח כל מחויבות של המדינה להגן על אזרחיה ולתת להם בטחון. איש איש לגורלו עד שיתפרק הכל סופית כי לכך אלוהים בחרכם".
 
הגולש יובל כתב לו חשוב לציין כי "מרבית ה"שבבים" שאתה מתאר לא יהיו תאונות, הן יהיו נשים שיירצחו על ידי בני זוגן והתאבדויות". גולשת נוספת כתבה בזעם: "אמיר, לא מכבים אש באש... זאת הצעה מטורפת ומסוכנת באמת. אני פשוט לא מסכימה איתך. המדינה תהפוך למערב הפרוע עוד יותר משהיא עכשיו!".
 
"רעיון גרוע. מדינה מיליטריסטית. שהמשטרה תדאג לביטחון, או המדינה נגיד. ראינו מה קורה בארה"ב. לא תודה. תמצא פתרונות אמיתיים בבקשה. לא פלסתרים", נכתב בתגובה אחרת. גולש אחר הציע לח"כ אוחנה הציע להקים "שדולה לחברי כנסת מטומטמים מהליכוד שתמנע מהם להקים שדולות לחוקק חוקים או להיבחר לכנסת"."אם ממשלה נבחרת לא יכולה להגן על האזרחים שלה, שתחזיר את המפתחות ותלך הביתה. אלימות לא פותרים באלימות. ההצעה שלך זה הפקרות של אזרחי ישראל. הרסתם את המדינה", סיכמה אחת הגולשות. 

לעומתם היו גם תגובות שבירכו על היוזמה. כמוה התגובה הבאה: "דעה מבורכת. ללא ספק אם היה שם אזרח נושא נשק כנראה שלא היו מחפשים את המחבל עד עכשיו. לכל אלו שלוקחים את ארה"ב כדוגמה, צאו מהסרט שלכם מטומטמים,שם אתה פותח חשבון בנק ומקבל רובה .פה ישנו רגולטור שאחראי על בדיקה ומתן הרשיונות שלנו שונה מארה"ב. יותר נשקים פחות פיגועים,אתם לא חיים בשווייץ. אז תצאו מהסרט ותתחילו להבין היכן אנו חיים. אני בתור נושא נשק שמח שישנם ח"כים כמו אוחנה".