שליח מועצת זכויות האדם של האו"ם לרצועת עזה, מכרים ויביסונו, יליד אינדונזיה, התפטר היום (שני) מתפקידו, בטענה כי ישראל מנעה ממנו גישה לשטחים שעליהם הוא היה אמור לפקח. ויביסונו, שהחל בתפקידו ביוני 2014, אמר שלאורך כל תקופת שליחותו ישראל מנעה ממנו לבצע את תפקידו כמו שרצה. לדבריו, "לצערי, מאמצי לשפר את חיי הקורבנות הפלסטינים תחת הכיבוש הישראלי כשלו. זה היה מתסכל בכל צעד ושעל לאורך הדרך".
 
עוד במהלך כהונתו טען ויביסונו כי ישראל מנעה את כניסתו לשטחי הרצועה. במשרד החוץ אמרו בתגובה: "בלי קשר לתפקיד שמילא, אנו מלאי הערכה לאיש, ליושרו ולאופן שבו ניסה למלא את התפקיד, שנראה שבלתי אפשרי למלא. ויביסונו אינו השליח הראשון לשטחים שמתפטר. גם השליח הראשון התפטר והסביר זאת בכך שהמנדט אינו מאוזן. ויביסונו אינו מנסח זאת כך, אבל ברור שחוסר יכולתו להיות מאוזן לא אפשרה לו להישאר בתפקיד. חוסר האיזון מאפיין לא רק את המנדט של הדווח לשטחים, אלא את כל ההתנהלות של המועצה לזכויות אדם של האו"ם".
 
משרד החוץ הוסיף: "כל עוד מצב זה יימשך, התייחסות ישראל תהיה בהתאם. ההשתוקקות של הפלסטינים לגישה חד צדדית לחלוטין, שאותה הם יכולים להשיג ללא קושי בעזרת הרוב האוטומטי שיש להם במועצה, היתה ותמשיך להיות. גם זכויות האדם של ישראלים מופרות מדי יום על ידי פלסטינים ועד שלא תיפסק ההתעלמות מכך, אי אפשר יהיה להתייחס ברצינות למועצה כגוף שמכבד זכויות אדם".