ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו החליט לשים את היחסים הדיפלומטיים עם ברזיל על כף המאזניים - ולמנות את דני דיין לשגריר בכל מחיר. נתניהו החליט כי אם ברזיל תדחה את מינוי דיין לשגריר - לא יהיה מועמד אחר. כך שהשגרירות תמשיך לפעול שם ללא שגריר אלא רק עם ממלא מקום, מה שיוריד את דרג היחסים בין המדינות. 

בסוף השבוע פרסמו 40 דיפלומטים ושגרירים בכירים של ברזיל מכתב פומבי שהופנה לממשלה במדינתם, ובו קראו לדחות את מינויו של דיין. זאת, לטענתם, בשל התנהלות "לא דיפלומטית" של ממשלת ישראל סביב המינוי.
 
במכתב נטען כי ישראל לא עדכנה את ברזיל מראש על כוונתה למנות את דיין לתפקיד. הברזילאים, נכתב, למדו על כך מכלי התקשורת, כשראש הממשלה בנימין נתניהו הפיץ הודעה פומבית בנושא לפני חמישה חודשים. מאז מינויו של דיין תקוע - ממשלת ברזיל מסרבת לאשר אותו, אך גם נמנעת מלדחות אותו באופן רשמי, מתוך תקווה שישראל תמשוך את המינוי בעצמה.


דני דיין, התייחס בראיון לגלי צה"ל להתנהלותה של ברזיל מול מינויו כשגריר במדינה. "המינוי שלי אינו מאושר כרגע ע"י רשויות ברזיל. להגיד לך שאני באופן אישי מוטרד מזה? ממש לא", אמר. על הטענות שהשמיע מנכ"ל משרד החוץ לשעבר אלון ליאל נגדו, אמר דיין "הוא יכול להגיד שהוא נגד ה-BDS, אך עם זאת הוא אומר שצריך לסלק את ישראל מפיפ"א ומהאו"ם. זה לא חרם?".