סערת סימון האמנים של ארגון "אם תרצו" ממשיכה לעמוד במוקד סדר היום הציבורי. ההודעה שיצאה מטעם הארגון הביאה לגינויים פוליטיים מכל קצוות הקשת הפוליטית, כשאת הביקורת החריפה ביותר מתח אחד מחברי הכנסת הוותיקים ביותר במשכן, ח"כ בני בגין (ליכוד). בגין דיבר בתוכנית המזנון ברשת ב', אותה מנחה יואב קרקובסקי, ותקף בחריפות את הדרך בה מתנהל הארגון.



"הפעילות החדשה של עמותת 'אם תרצו' על קמפיין 'שתולים של אומנות' הוא שיא חדש של כיעור אחרי סרט ה'שתולים'. יש פה ניסיון לשתול את המילה שתולים כמילה נוספת לבוגדים. חיפוש, איתור, וסימון של בוגדים הוא סממן פשיסטי ותיק, גם מכוער וגם מסוכן. צריך לחשוף את מקורות המימון ולהתנער מפגיעתם הרעה", סיכם. 






שר האוצר לשעבר, ח"כ יאיר לפיד הגיב לדברים ואמר: "האב השכול שבנו נהרג במלחמת לבנון השנייה דוד גרוסמן ורבקה מיכאלי בוגדים? עמוס עוז שתול? גילה אלמגור, סמי מיכאל ושאנן סטריט הם מרגלים? זה לא עניין של פוליטיקה. זה עניין של הגינות בסיסית. של חיים משותפים. כל אדם הגון - ימני או שמאלני - צריך לצאת נגד הקמפיין המכוער, המשסה, המפצל והאלים הזה. האם השתגענו?".

 
 
"אסור לנו שבמדינת ישראל, מדינת העם היהודי  עם הספר, ירדפו אחרי אמנים אנשי רוח וסופרים. קמפיין השנאה של אם תרצו וההסתה לאלימות בתוכו היא חציית קו אדום. זוהי שעת מבחן. דווקא עכשיו, כשהטרור מכה ברחובותינו, זה הזמן שבו חייב כל מי שמדינת ישראל חשובה לו להתייצב נגד ההסתה הפרועה הזאת. הטירוף צריך להיעצר."

גם ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), תקף את אנשי "אם תרצו" על הקמפיין ואמר: "להגיד שעדנה מזי"א ועמוס עוז הם שתולים זה כמו לשים את יצחק רבין ז"ל במדי SS. כבר נרצח במדינת ישראל ראש ממשלה בגלל דעות פוליטיות ואסור לנו להעלות את חופש הביטוי על המוקד. לא ייתכן שאומנים יועלו על מוקד ההסתה בגלל דעותיהם, בין אם מקובלות יותר או פחות. בדמוקרטיה מתוקנת דרוש חופש ביטוי בו כל אומן יכול להביע את דעותיו ולבטא את כשרונותיו, גם אם אלו אינם מקובלים על כל הצדדים הפוליטיים".



גם שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס לקמפיין ותקף אותו. בציוץ בטוויטר כתב כי "הקמפיין נגד האמנים מביך, מיותר ומבזה".