יהודה יערי, היועץ הלשוני של ספר האזרחות החדש והשנוי במחלוקת כתב היום (שני) במכתב חריף ששלח ליו"ר הועדה לענייני שקיפות ח"כ סתיו שפיר, שדנה בספר, כי "עם כל הכבוד לשר החינוך נפתלי בנט, הבית היהודי זכה בבחירות רק בשמונה מנדטים והוא מייצג רק פלח קטן באוכלוסיה. למרות שהספר נמצא כבר בהדפסה, אני מציע שהוועדה תדרוש ממשרד החינוך להעביר אותו בחינה של בעלי מקצוע ממגזרים אחרים בחברה, כולל לא יהודים".
 
כזכור, הסערה התחוללה לאחר שבחלק בספר העוסק ברצח ראש ממשלה לשעבר יצחק רבין, נכתב כי לא הוכח שלהסתה יש חלק בהירצחו: "היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אמר כי לא הוכח שרצח ראש הממשלה יצחק רבין הוא תוצאה של הסתה... הדבר הברור היחיד הוא שהרצח היה תוצאה של כשל אבטחתי". כזכור, גם אחיו של יהודה יערי, פרשן ערוץ 2 אהוד יערי, תקף בחריפות את נפתלי בנט ואנשי משרד החינוך בעקבות הסערה. 

הספר גם משווה בין רצח על רקע פוליטי לבין הוראה של ראש ממשלה: "... אלימות על רקע אידיאולוגי-פוליטי, כגון הטבעת האונייה 'אלטלנה' ב-1948, רצח אמיל גרינצווייג בהפגנת 'שלום עכשיו' ורצח ראש הממשלה יצחק רבין...". הספר גם מתייחס למעורבות ערביי ישראל בגל הטרור: "בסתיו 2015 התבצעה סדרת פיגועי דקירה ברחבי המדינה. מרביתם בוצעו בידי ערבים אזרחי ישראל...". האמירה הזאת אינה עולה הקנה אחד עם המציאות, שכן רק חלק קטן מהפיגועים אמנם בוצעו על ידי ערבים ישראלים. 
 
לדבריו של יערי, על עורכות הספר הופעלו לחצים כבדים ככל שהתקרבה הטיוטה הסופית של הספר לקראת סיום, והן נאלצו להיכנע לתכתיבים. יערי עצמו לא הגיע לישיבה. הוא כתב במכתבו כי החליט בצער שלא להשתתף בדיון למרות שהוזמן, משום שלדבריו הגיע הזמן לעסוק בתוכן לא בו עצמו. לדבריו, "לאחר שההשמצות המכוערות והשקרים המגוחכים הטביעו את עצמם, והוכח כי לא מדובר במניעים זרים שלי אלא באזרח מודאג, התברר כי לא חרגתי מסמכות ולא הפרתי אמונים אלא גילית אחריות ולא עשיתי חיים קלים של קח את הכסף וברח".
 
יערי הוסיף כי "נכון שהייתי רק פועל ניקיון, אך גיליתי בחלק מקרונות הרכבת תקלות ורציתי שיעקבו את יציאת הרכבת עד לתיקון התקלות גם אם מנהל התחנה כועס אחרת, הרכבת עדיין עלולה לאבד בלמים והקטר עלול לרדת מהמסילה".הוא התייחס במכתבו לכמה בעיות עקרוניות בספר האזרחות החדש כפי שעומד להתפרסם. לדבריו  5 מבין 6 האחראים על המהדורה החדשה של "להיות אזרחים בישראל" הם דתיים וחלק גדול מהחמישה אנשי ימין.