לראשונה מאז נפצע בניסיון ההתנקשות בחייו באוקטובר 2014, חזר הבוקר (שלישי) יהודה גליק, לבקר בהר הבית כשהוא מלווה באשתו יפית. גליק לווה על ידי אנשי משטרה ולבש שכפ"צ להגנה עצמית. "השתדלתי לא לבלוט יותר מדי, כמובן שאנשי הוואקף מייד זיהו אותי אך לא אמרו דבר", סיפר גליק למעריב אונליין.



כזכור, גליק נורה על ידי מתנקש פלסטיני בעת שיצא מאירוע במרכז בגין בירושלים, נפצע באופן אנוש והחלים מפצעיו. "עליתי היום להר הבית לראשונה מאז הפיגוע, אבל למעשה נמנע ממני לבקר בהר הבית כבר בספטמבר 2014, כחודש לפני הפיגוע בו נפצעתי, שכן אז הוגש נגדי כתב אישום בגין תקיפה כביכול של אישה מוסלמית במהלך ביקור בהר. בשבוע שעבר זוכיתי מכל אשמה והמשטרה סגרה את התיק וכך יכולתי לשוב הבוקר לראשונה מזה תקופה ארוכה להר הבית", סיפר גליק.


"אין מילים לתאר את התרגשותי"


על תחושותיו היום בהר הבית אמר: "חזרתי חזרה למקור החיים שלי, לבית שלי, חזרתי לאבא. בכל הסיבוב שלי הבוקר בהר הבית נשאתי תפילה בלב לבורא עולם ואמרתי תודה, תודה, תודה. אין מילים לתאר את התרגשותי". על פציעתו ממנה החלים, אמר: "לבי מלא תודות לכל שליחיו הנאמנים של הקב"ה, אנשי הרפואה, עורכי הדין אביעד ויסולי ויצחק בם, החברים התומכים ומעל כולם אשתי האהובה יפי שבזכותם עברתי את כל המכשולים והאתגרים ושבתי הביתה למרכז העולמי לשלום, מקור האור והטוב של העולם". עד לפציעתו הדריך גליק קבוצות של מטיילים בהר הבית, כעת הוא מקווה לשוב בהדרגה לפעילות.



גליק ואשתו יפית, הבוקר. צילום: הקרן למורשת הר הבית



כזכור, כחודש לאחר פציעתו שב גליק אל מרכז מורשת בגין, שם נעשה ניסיון ההתנקשות בו, אך זו הפעם הראשונה מאז שהפעיל עולה להר הבית. המתנקש שניסה לפגוע בו, מועתז חיג'אזי, עבד כשנה במסעדת 'טרסה' הפועלת במתחם מרכז מורשת בגין והיה פעיל הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. הוא היה אסיר ביטחוני לשעבר שישב בכלא למעלה מעשר שנים על הצתות על רקע לאומני ותקיפת סוהרים בפניהם באמצעות סכיני גילוח.



גליק שחזר בעבר, בתכנית "עובדה", את ההתנקשות וסיפר: "אני יוצא החוצה, מלא ציוד, ואני פותח את הדלת האחורית של האוטו והוא עומד ליד הדלת האחורית של האוטו. ראיתי את הפנים שלו, ראיתי את הקסדה שלו. הוא היה נראה לי מישהו מהסביבה, אולי איזה בחור צעיר שסיים איזה בילוי. הוא פנה אלי ואמר לי 'אני נורא מצטער, אני חייב לעשות את זה כי אתה אויב של אל-אקצא', בום, בום, בום". כעשר שעות אחרי תקיפת גליק נורה המתנקש למוות בידי כוח ימ"מ שפעל לעצרו בשכונת אבו טור, זאת לאחר שירה לעבר הכוח.‏