הפוליטיקאי השני שחשוד בעבירות שחיתות הוא יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. לאחר החשיפה כי שר הפנים אריה דרעי עומד במרכזה של בדיקה משטרתית לפני חקירה של פרשת שחיתות, נחשף היום (רביעי) כי יו"ר המחנה הציוני הרצוג הוא הפוליטיקאי השני שנבדק ע"י רשויות החוק, בהקשר של פרשת שחיתות אחרת. הבדיקה המשטרתית עוסקת בחשד לעבירה על חוק מימון מפלגות בפריימריז של המפלגה מול ח"כ שלי יחימוביץ בשנת 2013. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה לבדוק את החשדות העוסקים במימון הבחירות המקדימות בהן ניצח הרצוג. בהודעה מטעם היועמ"ש נמסר כי בשלב זה לא הורו לפתוח בחקירה וכי מדובר בהליך בדיקה בלבד. 



מיד עם הפרסום בעניינו הגיב הרצוג ואמר: "אני מברך על הבדיקה שנעשית על פי הודעת היועץ המשפטי. מדובר בהכפשות פוליטיות שהליכוד ופעילים מתוסכלים ניסו להפיץ טרם הבחירות והוכחשו כבר אז. אני בטוח שהבדיקה תפריך את הטענות ההזויות הללו אחת ולתמיד. אשתף פעולה באופן מלא עם כל שאתבקש על מנת שהנושא יתברר בהקדם". מלשכתה של ח"כ שלי יחימוביץ נמסר: "ח"כ יחימוביץ לא מתכוונת להגיב כרגע ואינה מכירה את הפרטים".



עם הפרסום הוציא ח"כ אראל מרגלית הודעת גיבוי להרצוג ואמר: "יש לתת גיבוי מלא ליו"ר המפלגה ברגעים אלה. זהו יום לא קל למפלגת העבודה, אך יש לזכור שמדובר בבדיקה משטרתית בלבד. אם אמנם יש פה ניסיון לחיסול פוליטי, אזי כנראה שהגענו לתהומות חדשים".


במהלך הלילה הותר לפרסום כי מנדלבליט אישר לפתוח בבדיקה בנוגע לעניינים הקשורים לשר הפנים דרעי, וזאת שנים אחרי שריצה עונש מאסר בשל שחיתות. בשלב זה אישר מנדלבליט לפתוח בבדיקה בלבד, ולא נפתחה חקירה פלילית. זאת בהמשך לפרסום אמש בחדשות ערוץ 2 כי אישיות פוליטית בכירה עומדת לכאורה במרכז פרשת שחיתות רחבה, ודמות נוספת המקורבת לה מעורבת גם היא לכאורה בעניין. לאחר חשיפת שמו של דרעי, הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי פנה במהלך הלילה ליועמ"ש בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום מעל הפרשה.



הרצוג. צילום: מרק ישראל סלם



הבוקר התייחס לנושא דרעי לראשונה ואמר בכנס של השלטון המקומי כי הוא מקווה לבדיקה מהירה והוא יעמוד בפני כל גורם שבודק את הפרשה: "הפתיעו אותי לגמרי. פניתי ליועץ המשפטי לממשלה וביקשתי בכל לשון של בקשה שכל מה שקשור לשמי, לעצמי, שתסירו את הצו איסור פרסום". "אני עומד בפני כל גורם ואני שמח שהיועמ"ש פעל כמו שפעל", הוסיף דרעי ואמר: "בקשתי אחת ויחידה - לזרז, לעשות מה שיותר מהר. אני וכל מי שקשור אליי מוכן לענות, לעזור. רק קצת ללחוץ על הגז לעשות את זה מהר, אני ממשיך לעמוד כרגיל ועכשיו נמשיך להתמקד בעבודה".