הקבינט המדיני-בטחוני אישר היום (רביעי) תכנית רב שנתית לצה"ל לשנים 2020-2016, תכנית שתאפשר הצטיידות במערכות נשק מתקדמות והתעצמות בצד התייעלות.



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך את שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון שר האוצר, משה כחלון, והרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, על התכנית שאושרה פה אחד בקבינט.



השר יעלון אמר כי "התכנית הזו גם תסייע למדינת ישראל לשמור על תעשייה ביטחונית המפרנסת עשרות אלפי משפחות באופן ישיר ועקיף, איכותית ומתקדמת, שאחראית לפיתוחים יוצאי דופן של אמצעי לחימה, ועושה זאת בזכות יצירתיות, תחכום ומעוף שאין שניים להם".



הרמטכ"ל גדי איזנקוט. צילום: מרק ישראל סלם
הרמטכ"ל גדי איזנקוט. צילום: מרק ישראל סלם



בתוך כך הקבינט המשיך לדון היום בצמצום כניסת צהל לשטחי A, שטחים המצויים בשליטה אזרחית וביטחונית של הרשות הפלסטינית. הקבינט לא הגיע להכרעה אלא להחלטה כי צמצום הכניסה ייעשה באופן נקודתי ולפי הצורך. הקבינט קיבל גם עדכון מהרמטכ"ל על שיחות התיאום הביטחוני מול מנגנוני הביטחון הפלסטינים.



ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל הבהירו שצה"ל שומר וישמור על האפשרות להיכנס לשטחי A ולכל מקום שיידרש על פי הצרכים המבצעיים, ושאין שום הסכמה אחרת עם הפלסטינים.



לפני שבועיים קיימו חברי הקבינט סיור ביו"ש ובין היתר צפו על העיר רמאללה, כדי לחזות בעיניהם במה מדובר. הוויכוח בנושא היה בין צה"ל שלחץ שהדרג המדיני יקבל את דרישות הפלסטינים לבין השב"כ שהתנגד לכך.